0

כולם מחפשים אפיקי השקעה עם הטבות מס, רווחיים, זולים ואיכותיים, אך מזניחים את ההשקעה הכי בסיסית וגדולה שלנו: קרן הפנסיה.         

לצערנו הרב הלך הרוח בקרב הציבור הרחב ובעיקר בדור הצעיר על קרן הפנסיה היא שלילית- מכשיר השקעה מעורפל, מסובך להבנה, השקעה לא נזילה, לא מניבה תשואות ולא רלבנטית.     במאמר הזה ננסה לתקן את התדמית השלילית שיש לרבים בציבור על קרן הפנסיה ונסביר מדוע זו השקעה איכותית, מגוונת, רווחית וזולה                                                       

במה משקיעות קרנות הפנסיה?

אחד היתרונות הגדולים של קרן הפנסיה היא תמהיל מגוון מאד שמאפשר לציבור הרחב להיחשף להשקעות מתוחכמות לא סחירות שנגישות רק לגופים מוסדיים ומשקיעים כשירים כגון: הקמת תשתיות, הלוואות לעיריות וחברות ענק, נדל”ן, חברות הייטק פרטיות, הון סיכון ועוד.  פיזור גאוגרפי עולמי.

אג”ח מיועד = תשואה מובטחת מהממשלה: כ-27% מכספי הפנסיה מקבלים תשואה שנתית מובטחת של 5.15%+ הצמדה למדד המחירים לצרכן ממשרד האוצר כשלאחרונה המדינה החלה להחליף את מנגנון האג”ח המיועד אך התשואה המובטחת לציבור החוסכים בקרנות הפנסיה נותרה ללא שינוי. כ-60% מכספי הפנסיונרים מקבלים תשואה מובטחת 5.15% צמוד למדד המחירים לצרכן ממשרד האוצר מה שמפחית משמעותית את הסיכון ואת התנודות בסכום קצבת הזקנה שמקבלים פנסיונרים.     

האם את.ה מעוניין להפחית למינימום את דמי הניהול?     

ברור שכן! בקרנות ברירת המחדל דמי הניהול הם אחידים 0.22% מצבירה ו-1% מהפקדה כשבקרנות פנסיה אחרות ניתן אף להוזיל את דמי הניהול מהצבירה ל-0.05% עד 0.2%       

כל כמה זמן אני יכול למשוך כסף מקרן הפנסיה?


כשזה מגיע למשיכת כסף מקרן הפנסיה שלך, ישנם כללים וכללים מסוימים שאתה צריך לקחת בחשבון. בהתאם לסוג התוכנית הפנסיונית שיש לך, ייתכן שתוכל למשוך סכום כסף מסוים על בסיס קבוע או רק בזמנים ספציפיים. חשוב להבין את התנאים וההגבלות הקשורים לתוכנית שלך כדי לקבוע באיזו תדירות אתה יכול לבצע משיכות.

מה לגבי כיסויים ביטוחיים זולים יותר?  

1. ביטוח שארים למקרה מוות – במקרה שהחוסך הלך לעולמו לפני גיל פרישה מעבודה, יקבלו שאיריו של העמית קצבה חודשית בהתאם לשכר המבוטח שהיה טרם פטירתו.       
סיטואציה של לקוח מעברי: אדם בן 35 שנפטר במפתיע השאיר לבת זוגו משכורת חודשית של 18,000ש”ח עד לתום חייה וזאת ללא קשר ליתרה הצבורה שהיתה לנפטר בקרן הפנסיה.  במקרה הזה, היתה צבירה של כ-150,000ש”ח בלבד.

2. אובדן כושר עבודה (נכות)- במקרה שאדם שחוסך בקרן פנסיה נפצע, נפגע או חלה ואיבד את כושר עבודתו לתקופה שעולה על 90 ימים, תשולם לו קצבה חודשית שגובהה עד 75% מהשכר המבוטח.

אילו הטבות נוספות קיימות בקרן הפנסיה?

קרנות פנסיה הן דרך מצוינת לחסוך לפנסיה. הם מציעים מגוון יתרונות שיכולים לעזור לך לתכנן את העתיד ולוודא שיש לך מספיק כסף לחיות בנוחות. ממשיכות ללא מס ועד להפקדות מעביד, להשקעה בקרן פנסיה יש יתרונות רבים שיכולים לעזור לך להגיע ליעדי הפרישה שלך. במאמר זה, נבדוק כמה מהיתרונות האחרים של השקעה בקרן פנסיה וכיצד הם יכולים לעזור לך להבטיח את עתידך הפיננסי.

יתרונות נוספים למי שחוסך בקרן הפנסיה: המדינה מחזירה כספים לחוסכים בקרן הפנסיה לשכירים ועצמאים על ידי הטבות מס לחוסכים. למשל: ניכוי וזיכוי מס לעצמאים.                  

תקופת ריסק זמני אוטומטי – הכיסויים הביטוחים, הוותק ושאר הזכויות נשמרים עבורכם באופן אוטומטי במשך 5 חודשים לאחר הפסקת ההפקדות החודשיות לקרן הפנסיה, למשל במקרה של עזיבת עבודה או יציאה לחל”ת. ניתן להאריך את תקופת הריסק עד לתקופה של שנתיים וזה נקבע בהתאם לרצף ההפקדות שהיו טרם הפסקת ההפקדות החודשיות.   

האם קרן הפנסיה נגישה לכולם או רק למעטים?

קרנות פנסיה מהוות חלק חשוב בתכנון פרישה ובביטחון כלכלי. בעוד שכולם יכולים לגשת לכספים הללו, ישנם קריטריונים מסוימים שחייבים לעמוד בהם כדי להיות זכאים אליהם. בהתאם למצבך, ייתכן שתהיה לך גישה לסוגים שונים של קרנות פנסיה עם רמות נגישות שונות. חשוב להבין את הכללים והתקנות סביב קרנות הפנסיה על מנת להבטיח שתפיקו את המקסימום מהחיסכון הפנסיוני שלכם.

כיצד אבדוק את נתוני קרן הפנסיה  שלי ואשפר את התנאים שלי?

רק בעזרת איש מקצוע בעל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם משרד האוצר.   ישנם מבחר רב של יועצים וסוכנים פנסיונים, אך מעטים מקשרים את הנתונים הפיננסים והצרכים האישיים של האדם לבחירת קרן הפנסיה.

יועץ/ סוכן פנסיוני מקצועי הוא בעל מקצוע שמבין את הפן הכלכלי והאנושי של הלקוח ומחבר את הפנסיה המתאימה עבורו! לא כמוצר גנרי אלא כחליפה כלכלית שמותאמת למידותיו האישיות.            

 לבדיקת קרן הפנסיה שלכם ללא עלות:       https://tikim.info

קרדיט לתמונות FREEPIK


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן