0

סובלים מעקיצות רבות? הנה הדרכים המובילות להתמודד עם היתוש הטורדני

יתוש הטיגריס האסייתי, אותו ניתן לזהות בעזרת הפסים השחורים על גופו, הוא אחד היתושים הטורדניים ביותר. עקיצותיו נחשבות לכואבות במיוחד, ונקבת היתוש יכולה לגרום לעקיצות רבות תוך זמן קצר. בנוסף, בשונה מרוב היתושים, הוא עוקץ גם בשעות היום. לכן, חשוב ביותר למנוע את התפשטותו של המעופף הטורדני. אז איך נפטרים ממנו? על כך בכתבה שלפניכם.

להקדים תרופה למכה

יתוש הנמר האסייתי חי בסביבות מאוד מסוימות, כאשר הוא יכול להתפתח מזחל לגולם ולבוגר רק בסביבות לחות מאוד. בנוסף, חשוב לדעת כי מחזור חייו השלם של יתוש זה מתקיים ברדיוס של מטרים בודדים. כך, ההיכרות עם שתי עובדות אלה מעניקות לנו כלים חשובים ביותר להתמודדות עם היתוש ולמניעת התפתחותו מראש. כדי להקדים תרופה למכה ולהימנע מהתמודדות עם המעופף, בדקו היטב האם יש באיזורכם כלים המכילים מים עומדים. בנוסף, חשוב מאוד לוודא כי שיטת ההשקיה בחצר ביתכם לא משקה בעודף מים, ויוצרת סביבה לחה.

פעולות פשוטות אלה יהיו צעדים משמעותיים בהחלט כנגד הטפיל.

שיטות הדברה שונות

אם זה מאוחר מדי לפעולות מניעה, ואתם סובלים מיתושים באיזורכם, ישנן מספר שיטות הדברה שיעזרו לכם.

ישנם מספר מכשירים אלקטרוניים שונים ללכידת יתושים, לרבות יתוש הנמר האסייתי. לרוב, מכשירים אלה פועלים על משיכת היתושים אל אור אולטרה סגול. ישנן שלל אפשרויות למכשירים מסוגים שונים, אך חשוב לדעת כי ברוב המקרים יעילותם תהיה חלקית בלבד. הם עשויים להפחית את הבעיה, אך לרוב לא יפתרו אותה.

שיטה נוספת, היא הדברה ביולוגית אורגנית. שיטה זו מתבססת על שתילת מספר צמחים בעלי ריח חזק אשר מרחיק את היתושים. חובבי הגינון, התה והתבלינים, ישמחו לדעת כי מדובר בצמחים אהובים במיוחד כמו רוזמרין, לבנדר וגרניום למשל. שיטה טבעית זו אהובה בהחלט, אך לרוב גם היא תוביל לתוצאות חלקיות.

אפשרות נוספת, יעילה יותר, היא הדברה ביולוגית בעזרת ריסוס חומרים לקטילת היתוש. הריסוס מתבצע בחצר, בעיקר באזורי צמחייה, כך שהוא לא מגביל את השוהים בבית. שיטה זו אפקטיבית יותר באופן משמעותי מהאחרות, אך חשוב לדעת כי גם היא אינה פתרון קסם. זאת, מכיוון שברוב המקרים היתוש חי במספר מוקדים סמוכים. לכן, אם ברצונכם להיפטר מהיתוש לטווח ארוך, חשוב ביותר לעשות זאת באופן מאורגן. אספו את השכנים, הרחוב או השכונה ובצעו הדברה באותו הזמן. כך תוכלו לפתור את הבעיה בצורה יעילה ומהירה וגם להוריד את עלות הריסוס.

לרוב, בשל האפשרויות הרבות והקושי למצוא פתרון אחד מוצלח מספיק, מומלץ מאוד לשלב בין כמה שיטות, ואפילו בין כולן. כך, צעד אחר צעד, תוכלו להיפטר מהמטרד הנורא ותפסיקו לסבול מעקיצות.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן