0

בעיות זקפה הינן שכיחות ביותר, ולפי הנתונים כמחצית הגברים מעל לגילאי 40 ו- 50 שנים סובלים מהן. גם כרבע מהגברים מתחת לגילאים אלו עשויים לסבול מבעיות שונות, כגון שפיכה מוקדמת ועד אין אונות, וכמובן שבגילאים יותר מבוגרים הנתונים עולים. אבל מה גורם בעצם לבעיות בזקפה והאם ניתן לעשות משהו בנושא? על כך במאמר הבא.

הסיבות השכיחות לאימפוטנציה

מנגנון הזקפה מערב כמה מערכות – כלי הדם, העצבים, הורמונים, אנזימים ועוד, ומכאן שבעיות הזקפה יכולות להיות טמונות במישורים מגוונים. הסיבה השכיחה ביותר לבעיה זו, הנפוצה בעיקר בגילאים מבוגרים, היא ירידה ברמת הייצור של הורמון הטסטוסטרון, שנקרא גם “ההורמון הגברי”, ואשר לו תפקיד משמעותי בחשק המיני ובאון הגברי בכלל. יש לציין כי בעיה זו נפתרת על ידי הרפואה הקונבנציונאלית בעיקר במשחות או בזריקות טסטוסטרון, שאינן נעימות במיוחד. עם זאת, קיימים גם תכשירים טבעיים שאינם מצריכים מרשם רופא או התערבות רפואית בכלל, וגם ללא תופעות לוואי.

הסיבה השכיחה השנייה לאין אונות הינה פגיעה בכלי הדם. זאת מאחר שבפין עוברים כלי דם שאמורים למלא בדם רקמה ספוגית מסוימת, המובילה להתרוממות איבר המין. מכאן שפגיעות בכלי הדם, שבדרך כלל מתחילות עם הכלים היותר קטנים, בהחלט עלולות לפגום גם ביכולת להשיג זקפה. לדוגמא, מחלת הסוכרת ידועה בהשפעתה השלילית על כלי הדם, וכך גם מחלות נוספות של הלב וכלי הדם, ואף נטילה של תרופות מסוימות כנגד חרדה, דיכאון, בעיות לבביות, לחץ דם ועוד. בנוסף לכך, ידוע כי מעשנים ואנשים שאינם מקפידים על פעילות גופנית סדירה, כמו גם הצורכים אלכוהול בכמות יתרה, מזיקים לכלי הדם שלהם. על כן, גם אצלם אימפוטנציה יותר שכיחה.

סיבה שלישית של אימפוטנציה שיכולה להיות מפתיעה עבור חלק מהקוראים, היא פסיכולוגית. ידוע כי האון הגברי יורד בתקופות של לחצים מתמשכים, בין אם בגלל עבודה, היחסים הזוגיים או מישורים אחרים של החיים. בנוסף, גברים המגיעים למיטה עם ציפיות גבוהות מעצמם, מייצרים למעשה לחץ הגורם למה שנקרא “חרדת ביצוע” שבאופן פרדוקסאלי דווקא פוגם בביצועים. מעבר לכך, גם הירידה בביצועים בפני עצמה מובילה למתחים במיטה ועם בת הזוג, וכך נוצר מעגל שלילי המזין את עצמו.

על כן, אחד הדברים שהכי חשוב לעשות, ללא קשר לתרופות ותכשירים טבעיים לסוגיהם, הוא לשוחח בפתיחות עם בת הזוג, ולמצוא את הדרכים המשותפות שיחזירו את ההנאה, הכיף והביטחון במיטה.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן