0

הקיץ כבר כאן, ועימו החום הגדול שמשיל את שכבות הבגדים ומחזק את הרצון לאוכל קליל ולא מכביד. אז לכבוד העונה החמה, קבלו כמה רעיונות למנות מרעננות וטעימות, החל בפסטרמה אווז ועד כרובית מוקרמת בתנור

 פסטה קיצית עם פסטרמה אווז

בעונה החמה אנו מבקשים ארוחות קלילות, שגם לא לוקח הרבה זמן להכין אותן. דוגמא טובה לכך הינו מתכון לארוחה קלילה ומהירה, שמתאימה לצהרים או ערב, ושתלך נהדר עם כוס יין לבן צונן.  

מבשלים חבילת פסטה במים לפי הוראות שעל האריזה. מעט לפני שהפסטה מוכנה מחממים במחבת גדולה כרבע כוס שמן זית ומוסיפים מאתיים גרם של רצועות של פסטרמה אווז בעישון עדין, וצולים אותן עד לכדי השחמה קלה.

כעת מוסיפים למחבת ארבע שיני שום כתושות, מעט כוסברה קצוצה טרייה, רבע כוס של צנוברי וכפית של אורגנו, וצולים עוד שתי דקות. למחבת מוסיפים את הפסטה המוכנה, מערבבים היטב ומגישים.

כרובית מוקרמת בתנור

עוד מנה מושלמת לקיץ שקל להכינה ושכולם יתלהבו ממנה. לשם כך, מבשלים במים רותחים פרחים של כרובית בינונית עד שהם מגיעים לריכוך קל. מי שאין לו כוח לבשל כרובית, יכול לעשות שימוש בכרובית מוכנה קפואה. בינתיים, בקערה מערבבים ביצה אחת, מיכל של שמנת מתוקה וחצי כוס של גבינת מוצרלה, פלפל ומלח.

מוציאים את הכרובית המבושלת ומניחים אותה באופן אחיד בתוך תבנית מלבנית צרה, ומעליה שופכים את התערובת. את התבנית מכניסים לתנור לחום של מאה שמונים מעלות למשך כחצי שעה או עד שהמאפה מקבל גוון זהוב. מוציאים ומגישים מייד.

דגים עם יוגורט וענבים

לסיום, לפניכם עוד מתכון קיצי למי שמבקש להכין ארוחת דגים משובחת ומיוחדת, שהולכת נהדר עם כוס יין ושקל להכינה. מחממים תנור לחום מקסימלי ושמים בתבנית ירקות, הכוללים שני בצלים חתוכים לקוביות, שלוש עגבניות חתוכות לקוביות, וכוס של במיה קפואה. עליהם מזלפים מעט שמן זית ומתבלים עם פלפל ומלח. את התבנית צולים כחצי שעה ומוציאים כשהירקות מעט משחימים בקצה.

בקערה נפרדת מערבבים כוס של יוגורט, שתי כוסות של יין לבן, כמה עלים של תימין, פלפל גרוס לבן ומלח. כעת לוקחים שני דגי דניס שלמים, שמים בתוכם ענף של רוזמרין ומושחים אותם במעט שמן זית, מתבלים במלח ופלפל שחור ומניחים בתבנית. על הדגים שמים אשכול של ענבים לבנים מצופה בשמן זית ומלח.

סביב הדגים ולא מעליהם מוזגים את התערבות מהקערה, ומעל לתערובת היוגורט מניחים את הירקות הצלויים. עכשיו צולים את התבנית בתנור למשך כעשרים דקות או עד שעור הדגים הופך לפריך ושהבשר שלהם הופך ללבן. מגישים את המנה לצד חלה רכה, או עם אורז.

קרדיט לתמונות FREEPIK


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן