0

המאמר נכתב בשיתוף עם עידית פליק

שנתיים בצל הקורונה, הובילו לשינויים ומהפכות בתחומים רבים בחיינו.

דרכי העבודה המסורתיות שהכרנו השתנו ברגע אחד ואילצו הדרג הניהולי לעמוד איתן מול יעדים ואתגרים חדשים לגמרי, ליישם שינויים ורפורמות (“תחת אש”) ולחשב מסלול מחדש בדרך שמתפתחת ומשתנה כל הזמן.

מנהלים ומנהלות הם הכוח המניע בכל חברה, ארגון ותאגיד. יש להם את הכישרון לווסת משאבים, להרים ולהוביל פרויקטים, לנהל משברים, לעמוד איתנים מול מגוון אתגרים שצצים על בסיס יומיומי, הם כמהים לבלוט ולהצטיין, להתוות את הדרך להצלחה במינימום בלת”מים, להביא כישרונות חדשים לחברה, לשמר עובדים בכירים וזוטרים ולהצליח לספק להם את הדרייב וההכוונה הנדרשים ל”כבוש” יעדים ומטרות מקצועיים שהציבו לעצמם.

הבדידות בפסגה, גודל האחריות המוטלת על כתפי המנהלים, והצורך לספק בכל זמן נתון החלטה או מענה מקצועי, הפכו למאתגרים יותר בשנתיים האחרונות. אנו רואים שהיום עזרה והכוונה מבחוץ בצורת אימון עיסקי או אימון אישי הפכו לנדרשים (יותר מבעבר). האימונים בשמותיהם השונים למעשה מצביעים על ייעוץ וליווי דומים:  אימון עסקי למנהלים, אימון מנהלים, הדרכת מנהלים, אימון אישי למנהלים, קואוצ’ינג למנהלים, קואוצ’ינג עסקי למנהלים הם רק חלק מהטייטלים שמסתובבים בחוץ.

האימונים למעשה הם עבודה עצמית של המנהל שמחויב  לקחת פאוזה, לראות ולהבין את התמונה הגדולה, שלעיתים קרובות קשה לראות מתוך הארגון ומתוך העשייה האינסופית, ובעיקר לפתוח את הראש למגוון כלים ופעולות שניתן ליישם בקלות, לשיפור תהליכים וליצירת המתווה הנכון לחברה כשפעולותיו נמדדות ונבחנות מחדש מדי תקופה שנקבעה מבעוד מועד .  

התוצאה,  הבנה רחבה ומעמיקה של הקיים, שימוש נכון בהון האנושי של חברה, סביבת עבודה פורייה ומעניינת לכל עובדי החברה תוך מיצוי מקסימלי של כישורם וניסיונם המקצועי לטובת הארגון וכמובן הימנעות ככל הניתן מטעויות קריטיות בדרך.

מנהלים שעברו אימון מנהלים עסקי או אימון אישי הופכים לסוג של מנטורים, בעצמם, לדרג הבכיר שעובד תחתם, שמעביר את הידע תוך שימוש בכלים לעובדים הזותרים תחתיו.  מבנה הפירמידה מתחיל בקדקוד, מנוהל ותלוי בקדקוד, קרי המנהל הכללי.  מנהל מוכשר שעושה שימוש נכון בכלים יצליח לצייר באופן ברור ונכון את החזון ומטרות החברה, לתת לכל עובד ועובדת בחברה תחושת שייכות חזקה , תחושה שרואים אותם ודואגים להם ומצד שני צריכים אותם את ניסיונם וכישוריהם כדי באמת  להעלות את החברה על דרך המלך (העצמה אישית של כל עובד ועובדת).

איך זה עובד?

המנהל קורא למנהלי הדרג הבכיר לשיחות אישיות.  כל שיחה היא דיון פתוח, דיאלוג פורה בין הצדדים. הראייה היא תמיד עתידית עם הפנים קדימה ללא התעסקות עם העבר.  המנהל קשוב ופתוח לרעיונות המוצגים בפניו.

בתחילת השיחה פורש המנהל את ערכי החברה, החזון המוביל, מטרות היעד, מדרג סדר העדיפות של הפעולות כשהשאלה המסכמת היא לאן צריך הארגון להתקדם בעיני העובד? ומהן מטרותיו ויעדיו של העובד בתוך הארגון?.

כל מנהל שבוחר במנטורינג מבין שזוהי דרך לחשיבה ולמידה משותפת, בגובה העיניים, בה כולם שותפים, כולם לוקחים חלק.  חשוב להיות קשוב, סובלני ומכיל בתהליך, למצוא את הדרך הנכונה שתתאים באופן אישי, לעובד , למצות את כישוריו, לטובת החברה, לשמר את הקיים ולעבוד בשיתוף עם הפנים לעתיד. ההון האנושי בכל חברה, ארגון ותאגיד הוא משאב יקר ערך וחשוב לשמר אותו, להעצים אותו ולאפשר לו מרחב מחייה להתפתחות אישית במסגרת הפעילות בחברה.

קרדיט תמונה PIXABAY


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן