0

אחד הטרנדים הבולטים ביותר בענף המטבחים הוא זה של המטבחים הלבנים – מה שפעם יוחד למטבחים סקנדינביים או אמריקניים. והכוונה איננה לכלי החשמל הלבנים, אלא ללוק הטוטאלי של המטבח. לבן מקיר לקיר, ממסד עד טפחות. מה שנחשב בעבר לטרנד חולף מתברר עם השנים ככזה שנשאר איתנו עוד ועוד שנים, ויש לכך סיבות טובות.

כך יוצרים חלל לבן

ראשית, מטבח לבן אף פעם לא נראה מיושן אלא כזה שמשדר יוקרה ומודרניות, ומראהו הפך אותו גם לסמל סטטוס.

שנית, המטבח דורש עוצמת אור שכיום מקבלת מענה בתכנון חלונות כמה שיותר גדולים, ולצידם – גופי תאורה רבים שמשמשים גם כאלמנט דקורטיבי (בין היתר – תוך שילוב אלגנטי של סגנונות נברשות שונים, אהילי נחושת, ברזל, זהב וזכוכית). אחת הדרכים היוקרתיות ביותר להעניק לחלל המטבח תחושת אור היא באמצעות צביעתו בלבן. והיות שהלבן מייצר תמיד גם קונוטציה של טוהר ושלווה – הרי שתכנון נכון של מטבח לבן מהווה מפתח ללוק נקי, אלגנטי ומתוחכם.

הדרך העיקרית ליצור את התחושה העוטפת הזו היא – מעבר לצביעת הקירות בלבן, או בגוון קרוב אליו (בז’ בהיר, שמנת, וניל, ורוד בהיר מאוד, וכו’) – היא באמצעות בבחירת ארונות לבנים. החיבור של ארונות לבנים עם וילונות לבנים המחפים על החלונות, שיש בהיר, אי עבודה בהיר במרכז, ריצוף בהיר והשלמת פריטי ריהוט בהירים לפינת אוכל יוצרים חלל “שמיימי” שמרחיב את מידות פינת האוכל והסלון. ולא פחות חשוב – תחושה של ניקיון גם ברגעים שהמטבח מצוי בשיא ההכנות לארוחה.

עיצוב פנים מוקפד

מטבח לבן הוא אהבתם של מעצבי פנים רבים. הוא מאפשר ניקיון ורוגע, ומשחק בין ניגודים היוצר תוצאה מרשימה תמיד. בין אם מדובר במטבח בסגנון כפרי, קלאסי, וינטג’ או מודרני הייטקיסטי – מטבח פתוח עם קווים ישרים ולבנים יוצר תחושת הזמנה לעבודה ולשהות בו. הוספת כלים חשמליים לבנים (מיקרו, תנור, מדיח, קומקום, בר מים, וכו’) על משטחי עבודה בהירים (שיש, אי) וחיפוי הקירות בקרמיקה בהירה – מבטיחים חוויית מגורים מרשימה.

המטבח הלבן מרחיב את העין ויוצר תחושת חלל מרווח, ולכן מעצבים רבים מעדיפים אותו על מטבח דחוס בצבעים ובחומרים. חזיתות ארונות לבנות מקיר לקיר, מרצפה עד לתקרה, יוצרות מראה מרשים תוך חיבור לפונקציונליות. קירות וארונות לבנים לצד ריצוף פרקט, למשל, יוצרים מראה מסוגנן שמשלב את העיצוב הכפרי והמודרני.

אפשר ליצור ניגוד יעיל ומרשים ללבן באמצעות אלמנטים כהים (ריהוט, נברשות, אגרטלים וכלי אוכל, שיש, אריחי ריצוף, פרופיל בלגי לחלונות). לחלופין – הכנסת מוטיבים של עץ וגם צמחייה המשתלבים היטב עם הלבן ויוצרים השלמה נהדרת. בשורה התחתונה – כל וריאציה על נושא הלבן תיצור אפקט מרשים מאוד, גם אם כוללים בו פריטים מינימליסטיים.

הטאץ’ לארונות הלבנים יכול לבוא בצורת ידיות מחומרים שונים (ברזל, ניקל, נחושת, עץ) ובגוונים שונים. כמו כן ניתן לשלב פסי רוחב בגוונים ובחומרים שונים לאורך הארונות כדי ליצור תחושת עומק ונראות מיוחדת.

הלבן משחק לטובת העיצוב משום היכולת לעצב לצידו שלל גורמים – קערות עם פירות צבעוניים, תמונות וחפצי אמנות, עציצים, וכמובן פרטי תאורה. פריטים אלה ייצרו תחושת קלילות, חמימות ותחכום, ויאזנו את הלבן בשלל גוונים. מצד שני, מטבח לבן תמיד הולך טוב עם גוונים שונים, מפסטליים עדינים, דרך נייטרליים כמו בז’ ואפור, ועד לעוצמתיים וחזקים.

איכות וגימור

כמטבחים המבוקשים ביותר, מטבחים מודרניים לבנים זוכים הן להקפדה עיצובית עילאית והן לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים – מהחומרים האיכותיים ביותר ועד לעיצובים מסוגננים. מפעלי המטבחים היוקרתיים מקפידים לבנות ארונות המכילים חללים מתוחכמים, פרקטיים, ועם פריטי הפרזול, המגירות והדלתות האיכותיים ביותר.

קרדיט לתמונה Freepik


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן