0

בדומה לכל איבר, גם העור – האיבר הגדול ביותר בגוף האדם – מתחדש ומתחלף כל הזמן. תאי העור מהווים שכבת הגנה חוצצת בפני הסביבה החוץ תאית ובנויים להתמודדות עם טמפרטורות שונות, לחות גבוהה, זיהום אוויר, קרינת שמש ועוד. היכולת של העור להגן נשחקת עם הגיל, וכמובן תלויה באתגרים שאיתם העור מתמודד.

הרגלי השמירה על העור יכולים להאריך דרמטית את אורך חייו. הגמישות, האחידות, הניקיון והצבע יכולים לספק אינדיקציה למה שהוא חווה. בעולם מתחמם ומזדהם, ולצד תוחלת חיים הולכת וגדלה, מתגבר הצורך בשימוש בחומרי הגנה.

בריאות לפני הכל

קרינת אולטרה סגולה היא הגורם המוביל לסרטן העור. סרטן העור הוא אחת ממחלות הסרטן הנפוצות בעולם, והראשונה בשכיחותה בארצות הברית. אחד מכל חמישה אנשים לערך. גידול סרטני כידוע מתחיל באיבר מסוים אך תכונותיו מאפשרות לו לנדוד לאזורים מרוחקים בגוף. מלבד הקפדה על לבוש מתאים וקרם הגנה, בריאות העור קריטית בתפקודו כמסנן קרינה.

קרם לחות מאפשר לעור לתפקד בתנאים טבעיים יותר להתחדשות עבורו, ולמעשה מהווים עבורו מרחב קיום נוח יותר. כך הוא שומר על הגמישות שלו, על היכולות הטבעיות שלו להתנקות, על הצבע שלו ועל האחידות שלו. הסביבה בה אנו חיים משתנה, ולכן חשוב שנעשה כל שביכולתנו כדי לסייע לגוף להתמודד בתנאים המתהווים.

בריאות העור משפיעה על הנוחות ביום יום

עור בריא ומוגן הוא גם חלק וגמיש יותר. הוא פחות מגרד ופחות מתקלף, ובמילים אחרות, פחות מטריד ומעסיק אותנו. אז גם הוא דורש תחזוקה והגנה פעם או פעמיים ביום, בין אם להסרת לכלוך ובין אם להזנה שלו, זו השקעה משתלמת בטווח הקצר וגם הארוך. במקום להתגרד או לחוש עקצוצים שנובעים מעור חלש, טיפול בעור הוא גם טיפול בגירויים זרים. גם פצעי אקנה למשל, נוצרים בתדירות גבוהה יותר לא רק אצל מי שצורך מזונות שומניים ולא בריאים, אלא גם אצל מי שלא שומר על נקיות העור והרעננות שלו. ועל המטרד שפצעונים למיניהם יכולים לגרום בפנים אין צורך להכביר במילים.

קמטים למשל, לצד כתמי שמש ושינויי גוון, הם תוצאה ישירה של בריאות והגנה על העור. גם אם לא ניתן למנוע את הופעתם בגיל מבוגר לכל הפחות ניתן לדחות את מועד התחלתם על ידי עזרה וטיפול בעור. גם איפור בסיס כמו מייקאפ, נטמע בצורה אחידה יותר וטבעית יותר בעור מטופל ולא יבש.

שימוש בקרמים מומלצים לכל אדם ללא קשר לצבע עורו, וללא קשר לאקלים השורר במקום מגוריו. עצם המפגש של העור עם הסביבה החיצונית הוא אתגר, וככל שנסייע לו כך יעלו סיכויי הצלחתו לנצח.

בשורה התחתונה, זו הדרך המומלצת והקלה ביותר לסייע לעור להתחדש, להגן מפני קרינה, להישאר גמיש ורענן ובעצם להאריך את חייו.

קרדיט לתמונה Freepik


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן