0

בימינו החשיפה העיקרית שמקבל עסק היא באמצעות האינטרנט. קיימות מספר דרכים שבהן ניתן לבצע חשיפה של עסק באינטרנט ובהן פרסום באתרים שונים, פרסום באמצעות אפליקציות ורשתות חברתיות ועוד. עם זאת, שנשארה הטובה ביותר לקדם אתר היא באמצעות מנועי החיפוש השונים (כדוגמת גוגל). בדרך הזו נאפשר חשיפה לקהל יעד אשר מתאים במיוחד לשירות או המוצר שאנחנו משווקים – קהל היעד שחיפש את אותו שירות או מוצר. אז איך זה עובד בעצם? כל הפרטים ממש כאן.

איך קידום אורגני עובד

כדי להבין מה זה קידום אורגני בגוגל, צריך קודם כל להבין איך קידום אורגני עובד. אז קידום אורגני, אשר נקרא גם SEO, למעשה מתחקה אחר האלגוריתם של מנוע חיפוש ובוחן מה יגרום לאתר שלנו להופיע ראשון או קרוב יותר למקום הראשון בתוצאות החיפוש.

למשל במידה ואני אכתוב “מנקה ברחובות” במנוע החיפוש, מה תהיה התוצאה הראשונה שתקפוץ לי? האם זה יהיה האתר הוותיק ביותר? האתר הפופולארי ביותר עד כה? או אולי פשוט האתר שבו רשום “מנקה ברחובות” הכי הרבה פעמים?. האמת היא שהתשובה לשאלות הללו היא מורכבת יותר מכדי לענות עליה במאמר הזה, ומדובר באלגוריתם מתוחכם ביותר אשר מסוגל לעשות הבחנות דקות בין ניסיון קידום מלאכותי וקידום אורגני.

כך למשל אתר שישאיר דף ובו כתוב “מנקה ברחובות” מאה פעמים לאורך כל הדף, ככל הנראה ימצא את עצמו בתחתית רשימת התוצאות כיוון שהמנגנון של מנועי החיפוש השונים פשוט מתוחכמים מספיק בשביל לראות מבעד למילות החיפוש עצמן.

איך מבצעים קידום אורגני בגוגל

מנוע החיפוש המוביל בעולם הוא גוגל, ולכן הוא מהווה יעד עיקרי עבור הקידום האורגני של העסק. לא נראה שיש לגוגל מתחרים משמעותיים אשר מאיימים על עליונותה בתחום מנועי החיפוש, וככל שיהיו כאלה לא נראה שיש להן סיכוי לעקוף את גוגל במהלך השנים הקרובות. לכן, ברוב הגדול של המקרים כשירצו לחפש שירות או מוצר מסוים אנשים יפנו קודם כל לשורת החיפוש של גוגל, ובגלל זה הופעה ברשימת התוצאות שלה עשויה להיות משמעותית במיוחד עבור פרסום העסק.

עם זאת האלגוריתם של גוגל הוא מהסבוכים והמורכבים ביותר, אשר מכיל מאות פרמטרים שונים אשר מאפשרים לגוגל לברור תוכן איכותי בשורת התוצאות. זוהי גם הסיבה שגוגל נשארת כל כך פופולארית – תוצאות החיפוש שלה באמת איכותיות.

 בדיוק לשם כך נוצר הקידום האורגני אשר בו משתמשים באותו מנגנון מורכב שמאפיין את מנוע החיפוש של גוגל, ובעזרת התחקות אחר המנגנון יוצרים תוכן אשר מקדם את האתר בצורה הטובה ביותר. חשוב להבין שלא תמיד נוכל להביא את העסק בצורה הזאת לתוצאת החיפוש הראשונה, שכן פעמים רבות מעורבים פרמטרים כמו פופולאריות או וותק, אך בהחלט ניתן לקדם כל עסק לתוצאת חיפוש גבוהה בהרבה וכך להגדיל את החשיפה שלו באופן משמעותי.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן