0

בתרבויות רבות לאורך השנים נהגו לשייך את החשק המיני עם גבריות, כך שככל שהחשק המיני חזק כך הגבריות מפותחת ואיתנה. אבל האמת היא, שגם אצל גברים החשק המיני יודע עליות ומורדות, ולעיתים ישנן תקופות ממושכות של היעדר חשק מיני באופן כזה או אחר. במאמר הבא נבחן אילו סיבות קיימות מאחורי התופעה הזו.

סיבות פיזיולוגיות לחוסר חשק מיני

חוסר חשק מיני יכול לנבוע מגורמים מגוונים, ובהם סיבות פיזיולוגיות. אחת הסיבות המרכזיות היא ירידה בכמות הטסטוסטרון, ההורמון הגברי, המשחק תפקיד משמעותי ביותר בחשק ובפעילות המינית בכלל. אמנם, אצל נשים המערכת ההורמונלית יותר מורכבת ומשתנה, אבל גם אצל גברים רמות ההורמונים משתנות, וכך גם לגבי הטסטוסטרון שרמתו פוחתת עם השנים.

סיבה גופנית נוספת היא תחלואה כלשהי הפוגעת בחשק המיני, בדגש על מחלות כרוניות הפוגמות במצב הרוח, מגייסות הרבה אנרגיות מהגוף שאינן פנויות עוד למין, וגם פוגמות בכלי הדם ויכולות להוביל למצב של אין אונות. בנוסף, ישנן כמה וכמה תרופות אשר תופעות הלוואי שלהן כוללות ירידה בחשק המיני, בדגש על תרופות נוגדות דיכאון, אך לא רק.

לכך מצטרפים מצבים בריאותיים נוספים, ובעיקר אי שמירה על תזונה נכונה ועל כושר גופני, עישון וצריכה מוגזמת של אלכוהול.

סיבות נפשיות לירידה בחשק המיני

מבחינה נפשית, ירידה בחשק המיני יכולה להיות תוצאה של מתחים בחיים. למשל, רמה גבוהה של סטרס (מתח מתמשך) עקב תקופת מבחנים לחוצה, עקב משימות רבות ואחריות גדולה בעבודה, עקב פיטורין, גירושין וכדומה. כמו כן, גברים לא מעטים חווים ירידה בחשק המיני לאחר הולדת ילד, כאשר האישה מפנה חלק גדול מהאנרגיה כלפי הרך הנולד, והגבר מרגיש מעט בחוץ.

סיבה נפשית נפוצה נוספת, היא ירידה בחשק המיני בכל הקשור לבת הזוג עצמה. הדבר נפוץ במיוחד במערכות יחסים ארוכות של שנים, כאשר רמת הריגוש בחדר המיטות פוחתת, ונדמה שהיחסים הופכים לשגרתיים וקצת משעממים. חשוב לציין שגם הצפייה בפורנו, המוכרת לגברים רבים, יכולה להוביל באופן פרדוקסלי לירידה בחשק המיני. הסיבה לכך היא שבפורנו סף הריגוש גבוה מאוד, וככל שצופים יותר כך צריכים ריגוש יותר ויותר חזק. כך, כאשר מגיעים לבסוף ליחסי המין האמיתיים במיטה, בת הזוג אינה יכולה לעמוד בפנטזיות ובסף הריגוש הגבוה שמביא עימו הגבר.

קרדיט לתמונה Freepik


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן