0

אם אתם רוצים להעניק לעצמכם מרחב נעים, יבש ונינוח בימים הקרים, כדאי שתדעו שישנן מספר דרכים לחמם מרפסת בחורף. הדרך הטובה ביותר תלויה במספר גורמים, כגון גודל המרפסת, סוג המרפסת (פתוחה או סגורה), תקציבכם והעדפותיכם האישיות.

אמצעי חימום בגז למרפסת

אמצעי חימום בגז הם יעילים מאוד בחימום מרפסות גדולות. הם גם פחות יקרים מתנורי אינפרא אדום על פועלים על חשמל, אך כמובן שכדי להפעילם צריך להזמין בלון גז ייעודי, או לחבר את המכשיר לבלון המרכזי של הדירה. 

אחד מאמצעי החימום בגז הנפוצים ביותר למרפסת הן פטריות חימום, המפיצות חום באופן אחיד. פטריות חימום הן פחות יקרות מתנורי גז, אך הן גם פחות יעילות. הן מורכבות משלושה חלקים:

  • המסגרת: המסגרת היא הבסיס של הפטרייה, והיא עשויה בדרך כלל ממתכת או פלסטיק.
  • התנור החימום: תנור החימום הוא החלק המפיץ את החום, והוא עובד כאמור על גז.
  • הגוף המגן: הגוף המגן הוא מעטפת המכסה את תנור החימום, ומגן עליו מפני נזק.

פטריית חימום על גז פועלת באמצעות תנור חימום המחמם את האוויר באמצעות בעירה של גז. האוויר החם עולה למעלה, והוא מתפזר בחלל באמצעות פתחים בתחתית הפטרייה. טווח הפעולה של הפטרייה תלוי בעוצמת תנור החימום, וכמובן שפטרייה חימום עם עוצמה גבוהה יותר תחמם שטח גדול יותר. ראוי לציין כי פטריות חימום משמשות בדרך כלל לחימום שטחים פתוחים או חללים חיצוניים, כגון גינות, מרפסות, ושטחים ציבוריים. 

לצד פטריות החימום, ניתן לחמם את המרפסת בחורף גם עם תנורי גז. מדובר באמצעי חימום יעיל המפיץ חום באופן ממוקד. הם אמנם יקרים יותר מפטריות חימום, אך גם יעילים יותר, כך שעל אותו גודל בלון תקבלו יותר זמן עבודה של התנור.

טיפים נוספים לחימום מרפסת בחורף

  • אטמו את המרפסת: אטימה של המרפסת תעזור למנוע את בריחת החום. ניתן לאטום את המרפסת באמצעות חלונות ודלתות אטומים, וכן באמצעות תריס או וילונות.
  • הוסיפו שכבת בידוד: שכבת בידוד תסייע לשמור על החום במרפסת. ניתן להוסיף שכבת בידוד באמצעות חיפוי קירות המרפסת בחומר בידוד, או באמצעות הנחת שטיחים או שמיכות על הרצפה.

איזה אמצעי חימום מתאים לכם?

כאמור, הבחירה באמצעי חימום מתאים למרפסת תלויה במספר גורמים, כגון גודל המרפסת, סוג המרפסת, תקציבכם והעדפותיכם האישיות. אם המרפסת שלכם קטנה, תוכלו להסתפק באמצעי חימום פשוט על גז או חשמל. אם המרפסת שלכם גדולה, תרצו לבחור אמצעי חימום יעיל יותר, כגון פטריות חימום. בכל מקרה, אם אתם רוצים ליהנות מהמרפסת גם בחורף, תוכלו לבחור באמצעי חימום בגז, אשר יעיל מאוד בחימום אזורים גדולים.

קרדיט לתמונה Freepik


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן