0

אם נרצה לפשט את הרעיון שעומד להבנת המשמעות של קרדיולוג ילדים בצפון, נגיד שבאופן כללי מדובר אודות רופא לב, שפשוט עובד עם קהל היעד של הילדים. המרחק של הטיפול בילדים לעומת הטיפול במבוגרים הינו כשנות אור. על פניו, נבהיר, כי קרדיולוג הילדים, כדוגמת דוקטור משה דותן, שלא היה ולא יהיה עוד רופא כמוהו, עובד בשיתוף פעולה עם רופא הילדים הקבוע של המטופל. אין הוא רשאי לבצע כל הליך כירורגי, בשביל זה אתם צריכים מומחה לניתוחי לב של ילדים.

מה עיקר פועלו של קרדיולוג לילדים בצפון?

ועתה, נעבור לשאלה העסיסית – “מה עיקר פועלו של קרדיולוג ילדים בצפון?, ועל שאלה זאת יותר מנשמח להשיב. נתחיל בכך, שקרדיולוג הילדים בצפון אמון על חיפוש בעיות לבביות בקרב הילדים, בעזרת כלים ייעודיים. כמו למשל – בדיקת הדמיה, אקו לב, וכיוצא בזה. החיפושים שלו מתמקדים בבעיה שבאופן פעימות הלב, או בהיווצרות שלו בכלל. הסיבות השכיחות, שגורמות לילדים להגיע “לביקור” אצל קרדיולוג הילדים הן רבות, כדוגמת – מקרי התעלפות, כאבים חוזרים ונשנים בחזה, או סחרחורות. מתפקידו של קרדיולוג הילדים להפריך את החשד של בעיה לבבית. ניתן לומר, כי קרדיולוג הילדים אמון על טיפול למי שיש אף בעיות לבביות נרכשות, ולמי שבעצם נולד עמן. על פי צו השעה, נוכח ההתפתחויות האחרונות בתחום הקרדיולוגיה, אורך החיים של ילדים חולי לב הרבה יותר ארוך. המון ילדים, שאובחנו כחולי לב, חייבים להמשיך את המעקב הרפואי של קרדיולוג לילדים, לשם “שקט נפשי”, והישמעות לתמרורים אדומים.

האם כל ביקור אצל קרדיולוג לילדים בצפון הוא על אותו העיקרון?

באשר לשאלה החשובה – “האם כל ביקור אצל קרדיולוג ילדים בצפון הוא על אותו העיקרון”, נשיב לאלתר. בשתי מלים – ממש לא. כל מצב רפואי הוא מיוחד בפני עצמו. אופן הבדיקה, כמו גם המשך הטיפול, נגזרים מהערכת המצב של החולה. בכל אופן, ניסינו למצוא שבלונה במסגרת הטיפולית, ואלו הם הממצאים שלנו – בטרם הביקור הרשמי אצל קרדיולוג הילדים בצפון, יש אפשרות שהילד ייאלץ לעבור מספר בדיקות. בדיקות שגרתיות, כגון – צילומי רנטגן של החזה, אלקטרוקרדיוגרמה, או אקו לב. קרדיולוג הילדים יבחן את ממצאי הבדיקות, במשך הביקור עצמו. בוודאי שהוא יטה לשאול שאלות מנחות, וכן יבצע בדיקה גופנית במטופל. עם תום כל זאת, קרדיולוג הילדים יידע את הורי הילד, באם, לעניות דעתו, יש צורך בסדרת בדיקות חוזרת. במצבים קשים יותר, סביר להניח שקרדיולוג הילדים יפנה את הילד להערכת מומחה של מנתח לב.

באיזה תרחישים עשוי להיתקל קרדיולוג לילדים בצפון?

יש שאלות שפשוט אי אפשר לוותר עליהן, אחת כזאת היא – “באיזה תרחישים עשוי להיתקל קרדיולוג ילדים בצפון?“, והתגובה שלנו לא תאחר להגיע. לא כל מצב של ילד חולה עם מום בלב מולד, צריך לגרום להורים לרצות “לתלוש את שערות ראשם”, מרוב דאגה. יש פגמים כמו למשל – במחיצה של הפרוזדורים והחדרים הקטנים, שבשפה המקצועית מכונים לרוב “פגמי חור בלב”. אומנם זה בוודאי נשמע לכם מצב מאוד מפחיד ומלחיץ, ברם, יתכן שאף פעם הם לא יתפתחו בכיוון השלילי, או יסבו לבעיות כאלו ואחרות, ויש סיכוי מרבי שהם פשוט ייסגרו מעצמם. יש תרחישים יותר קשים, שבהם עשוי להיתקל קרדיולוג ילדים בצפון. כמו לדוגמה – ילדים שנולדו עם מומי לב קריטיים. מדובר בתופעה רווחת למדי בקרב ילדים. בשיעור של בערך כעשרים וחמישה אחוז עם מקרי לידה ביחד עם מום לב מולד, הם מקרים קשים ומסוכנים, שמחייבים טיפול מידי. במצבים חריגים, אבל לא יותר מדי חריגים, תינוקות מסומים נולדים עם מום לב מולד, וצריכים לעבור הליך כירורגי כבר בשנתם הראשונה ליציאתם מרחם אימם. הרבה בעיות לבביות יכולות להיות מובחנות עוד כשהוולד נמצא ברחם אמו. לרוב נמצא לכך פתרון מידי, בעזרת טכניקה אשר מכונה “אקו לב עוברי”.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן