0

ישנם מצבים בחיים, שמחייבים לעבור טיפול נפשי כזה או אחר. בעוד הישיבה על ספת הפסיכולוג יכולה לקחת שנים רבות, שיטת הטיפול NLP, מציעה לכם אלטרנטיבה – טיפול של “זבנג וגמרנו”. מדובר על אוסף של טכניקות טיפוליות, אשר משמשות לשם שינויים של דפוסי ההתנהגות והמחשבה של המטופלים. שיטת טיפול זאת מסייעת למנעד רב של “בעיות”, כמו למשל, מי שתר אחרי דרכים לשגשג במקום העבודה, או, כאמור לעיל, טיפול נפשי לשם טיפול בבעיות נפשיות, ולחלופין קידום של צמיחה אישית, וכיוצא בזאת.

מה הקשר בין שיטת הטיפול NLP לבין דיסוציאציה?

והנה מגיעה שאלה לעניין – “מה הקשר בין שיטת הטיפול NLP לבין דיסוציאציה”?, ועליה נמהר להגיב. ובכן, לאמתו של דבר יש קשר מובהק ביניהן. נתחיל מהעובדה הפשוטה. מספר טכניקות של שיטת הטיפול NLP כוללות בתוכן דיסוציאציה. ולמה בדיוק התכוון המשורר בדבריו? ובכן, בעודכם מעבדים במוח שלכם חוויה שלא הייתה למגינת לבכם, כמו גם חוויה שמלווה בטראומות, יש להתבונן בהן מנקודת מבט שונה. כלומר – להתנהל בתור צופים מהצד. מדובר אודות שיטת טיפול אשר גורסת כי אפשר לטפל אף בכל מיני פוביות. מספר תרגילי דיסוציאציה מכילים את ההשקפה של ריחוף חיצוני, מן הגוף פנימה כלפי חוץ, תוך כדי צפייה אובייקטיבית במה שמלחיץ את המטופל. באמצעות זכירה של הזיכרון מנקודת ראייה שונה, החיבור ל- NLP, מאמין כי אפשר לבטל כל הרגשה שלילית שמתקשרת לחוויה הטראומטית.

האם קצת רקע היסטורי על שיטת הטיפול NLP “יהרוג” אתכם?

אם תודו על האמת, מדובר אודות שאלה קצת מוזרה – “האם קצת רקע היסטורי על שיטת הטיפול NLP “יהרוג” אתכם?”, השאלה נובעת מהעובדה, שאת מרבית בני האדם לא ממש מעניין הרקע ההיסטורי, הם רוצים לראות “תכלס”, אבל גם לשם נגיע. ובכן, שיטת טיפול זאת רקמה עור וגידים החל משנות השבעים. מייסדיה המשותפים היו מר ג’ון גרינדר, שהיה פרופסור לבלשנות; וכן מר ריצ’רד בנדלר, שהיה דאז סטודנט בלימודי פסיכולוגיה. שניהם “העבירו את הזמן” בצפייה מרגשת בפסיכותרפיסטים מאוד מצליחים. כאשר מה שהניע אותם בא לידי ביטוי בזיהוי של דפוסי שפה ודפוסי התנהגות אפקטיביים שלהם. השערתם הייתה, שבאמצעות שכפול של הדפוסים המהותיים האלו, יהיה באפשרותם להשיג אותן תוצאות. מה שעמד בראש מעייניהם היה שיפור שיטות הפסיכותרפיה. בתום התהליך של פרסום הממצאים שלהם, בשני ספרים שיצאו לאור, ספרם נודע רבים, וכמו שאומרים – “כל השאר כבר שייך באמת להיסטוריה”.

במה באים לידי ביטוי הסגולות של שיטת הטיפול NLP?

בנוגע לשאלה הנוקבת – “במה באים לידי ביטוי הסגולות של שיטת הטיפול NLP“?, ועליה נשיב לאלתר. מצדדי שיטת טיפול זאת גורסים, כי מדובר אודות שיטת טיפול אשר מתיימרת לרפא כל מיני פוביות במקסימום שעה של טיפול, ואף פחות מכך. בנוסף לכך, עסקינן אודות שיטת טיפול מאוד אפקטיבית עבור מנעד רב של מצבים, כמו למשל – כאבים כרוניים, חרדות, שימוש בסמים, דיכאון, וגם תסמונת המעי הרגיז, וכיוצא בזה.

האם שיטת הטיפול NLP בוחנת את אלמנט התקשורת לעומק, בקרב המטופלים?

שאלת המיליון ₪ – “האם שיטת הטיפול NLP בוחנת את אלמנט התקשורת לעומק, בקרב המטופלים”?, תודו שזאת שאלה מצוינת. והרי נענה עליה. כל הרעיון שעומד מאחורי בסיס השיטה הזאת, דוגל בכך שתקשורת יעילה תלויה בפיתוח יחסי קרבה. בטיפוח של מערכות יחסים חיוביות בין בני האדם, אשר מושתתים על הבנה, כמו גם על אמון הדדי. מאחורי השיטה ניצב הרעיון כי מתקשרים אפקטיביים מפתחים יחסי קרבה באמצעות שיקוף של התנהגות מילולית, והתנהגות שלא מילולית. כגון – התאמת עוצמת הקול, או מהירות הדיבור, וכן מה אומרת שפת הגוף שלכם. כל הנ”ל צריכים להתכתב בהצלחה עם מי שעומד מולכם, מה שיסייע בידכם לפתח קשרי יחסים אפקטיביים.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן