0

כידוע, פרסומות מהווים חלק אינטגראלי ממאמצי השיווק של עסקים וחברות מכל התחומים, לרבות אלו שמתמקדים בתחום המדיה הדיגיטלית והרשת, כמו פרטנר אינטרנט . וכאשר מדברים על סוגיית העלויות של פרסומת כזאת, יש להבין שהטווחים יכולים להיות גדולים מאוד. בשורות הבאות נראה מהם הפרמטרים שמשפיעים על העלויות של הפקת פרסומת נכון להיום.

אז אילו עלויות כרוכות בהפקה של פרסומת

אם תסכלו לעומק על פרסומות שרצות היום במדיה הדיגיטלית והמסורתית, תראו שקיימים הבדלים משמעותיים – למשל באורכן של הפרסומת, באנימציה המשולבת בהן, בידוענים המופיעים בהן, באלמנטים מיוחדים כמו צילום מהאוויר, צילומי אולפן ושטח, ועוד. כך למשל, כתיבה של תסריט היא פעולה בסיסית ביותר ונדרשת בכל פרסומת, אך עדיין יכולה להשתנות בטווח של למעלה מאלף שקלים לכאן או לכאן כתלות באורך הפרסומת וסוגה. ניתן לומר כי תסריט בסיסי יתחיל באלף חמש מאות שקלים ויגיע לשלושת אלפים ויותר.

מבחינת הצילומים עצמם, העלות של צלם אחד עבור יום צילומים נעה סביב אלפיים חמש מאות שקלים, והוא מגיע כמובן עם כל הציוד הבסיסי של תאורה, סאונד וציוד הצילום. לעיתים יש צורך גם בשירותיו של עוזר צלם, בהתאם להיקף הצילומים המבוצעים באותו יום, שעלותו גם היא לא מבוטלת ויכולה להגיע ליותר מאלף חמש מאות שקלים. מכאן אנו למדים שיש הבדל עצום בעלויות בין פרסומת שמצלמים ביום אחד, לבין פרסומת המתפרשת על פני שלושה או ארבעה ימי צילומים.

למעשה, גם שירותי ההפקה, ציוד התאורה המתקדם יותר והתאורן מחושבים לפי יום ונעים בין אלף לשלושת אלפים שקלים כל אחד. יש לציין כי במידה ונדרשים לצילומים גם אמצעים מיוחדים, כגון רחפנים, העלויות יכולות לנסוק בעד חמשת אלפים שקלים ליום. מעבר לכך, יש להוסיף את העלויות של אולפן צילומים ליום, איש סאונד, שחקנים וניצבים, וכדומה.

אל כל אלו מצטרפות מלאכות שאינן נערכות במעמד הצילומים, כגון עריכה, אנימציה בתלת מימד, קריינות, במידת הצורך תשלום על זכויות יוצרים למוזיקה וצילומים, וכדומה. ובסופו של דבר, אנו מגיעים לעלויות של עשרות אלפי שקלים.

לא לשכוח את עלויות השידור

חשוב לזכור שהפקת הפרסומת אינה סוף הסיפור, ובמידה מסוימת היא רק תחילתו. כעת יש להחליט איפה משדרים אותה, וכאן ההבדלים באמת עצומים. בעוד שברשתות החברתיות כגון פייסבוק, יוטיוב ואינסטרגרם ניתן להעלות סרטוני פרסומת בעלויות ממש נוחות, הרי שבערוצי הטלוויזיה המובילים המחירים יכולים להגיע למאות אלפי שקלים, כך שלמעשה אינם רלוונטיים למרבית העסקים.

קרדיט תמונה FREEPIK


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן