0

הדרישות מבעל העסק הן רבות ומגוונות – עליו להיות בעל כושר מנהיגות, כריזמה וסמכותיות, עליו להיות בעל יכולות גבוהות בניהול עובדים  וניהול זמן, לדעת כיצד לבצע תיעדוף משימות, האצלת סמכויות ועוד. ניהול עסק עצמאי עשוי להיות משימה בודדת ותובענית עבור אדם אחד, מנטור עסקי הופך את המשימה להזדמנות פז להתפתחות מקצועית ובינאישית עבור המנהל והופך אותה ממסע בודד וסיזיפי למסע משותף בו המנהל זוכה לכל התמיכה, הכלים והסיוע להם הוא זקוק כדי להצעיד את העסק שלו קדימה.  מהי חשיבותו של מנטורינג עסקי, ומדוע חשוב לכל בעל עסק להיעזר בשירות זה – על כך בשורות הבאות. המאמר נכתב בשיתוף עם עדית פליק – מנטורית עסקית.

שיפור ופיתוח יכולות וכישורים

מנטור עסקי מסייע לבעל העסק לזהות את החולשות והחזקות שלו ושל העסק. זיהוי נקודות התורפה מסייע לבחור את דרך הפעולה בה יש לפעול על מנת להביא להתנהלות עסקית טובה יותר, לשיפור מערך השיווק ולהגדלת מכירות. אימון של בעל עסק מתחיל בבחינה הוליסטית של העסק ובעליו, בזיהוי התחומים הדורשים שיפור והמשאבים העומדים לרשות המתאמן. התהליך ממשיך בהקניית הכלים והמיומנויות הדרושים לבעל העסק ומסתיים בתמיכה וליווי עד שמטרות האימון העסקי מתממשות. תהליך מנטורינג לבעלי עסקים מאפשר פיתוח כישורים נדרשים ושיפור יכולות קיימות, על מנת להעניק לבעל העסק את כל הכלים הנחוצים שיתרמו להעצמת העסק ולהגדלת מכירות.

יחסי אנוש

יחסי אנוש הם מרכיב חשוב בהתנהלות יעילה ומצליחה של עסק, הן מבחינת מערכות היחסים הבינאישיות בצוות העובדים, והן מבחינת קשרי לקוחות ועבודה עם ספקים. תהליך מנטורינג עסקי מתמקד באימון של בעל העסק במטרה לשכלל ולפתח את יכולותיו הבינאישיות ומסייע לו ליצור יחסים בינאישיים מיטיבים בינו לבין צוות העובדים.  יחסי אנוש טובים תורמים להנעת העובדים, לתחושת השייכות והמחויבות של העובדים וליצירת אווירה חיובית ונמרצת בעסק.

ליווי ותמיכה לכל אורך הדרך

כדי שתהליך אימון של בעל עסק יהיה אפקטיבי, יש לגלות נחישות והתמדה. למאמן עסקי  יש כלים לסייע לבעל העסק להתמיד בדרכו בעקביות, עד שיגיע ליעד אותו סימן לעצמו. ההליך כולל תכנית מעקב, שתאפשר לבצע פולואפ ולראות שהיעדים והמטרות שבעל העסק הציב לעצמו מושגים.  בתהליך מנטורינג עסקי בעל העסק זוכה לכל התמיכה, הליווי, העידוד וההכוונה להם הוא זקוק כדי להצליח. בנוסף להיותו מקור של ידע רב, מנטור עסקי מתפקד כחבר המספק לבעל העסק אוזן קשובה כאשר הוא מתלבט או מוטרד, וככתף להישען עליה כאשר הוא זקוק לכך. היכולת לפרוק מתחים, לשתף בהתלבטויות ולהתייעץ עם אדם בעל ידע וניסיון רלוונטיים מאפשרים לבעל העסק לפנות את מלוא תשומת ליבו לניצול המשאבים העומדים ברשותו בדרך הטובה ביותר עבור העסק.

אימון לבעלי עסקים – המפתח שלך להצלחה

יש לך עסק ואתה מעוניין להצעיד אותו להצלחה ושגשוג? אימון עסקי ייתן לך את הכלים לשפר את ביצועי העסק, לייעל את ההתנהלות ולנצל את המשאבים העומדים לרשותך בדרך הטובה ביותר. זה הזמן לעשות את הצעד הראשון שלך לעבר ההצלחה ולפנות למאמן עסקי מנוסה.

קרדיט לתמונות PIXABAY


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן