0

חדלות פירעון עסקית מתרחשת כאשר חברה אינה יכולה לשלם את חובותיה ואין לה סיכוי ריאלי לפתור בעיה זו. אולי היא לא יכולה לשלם את החשבונות שלה כשיגיעו לפירעון, או שיש לה יותר התחייבויות מאשר נכסים במאזנה.

אם חברה עומדת בפני חדלות פירעון פוטנציאלית, זוהי תקופה מאתגרת עבור כל עסק, מנהליו ובעליו, וגם העובדים והשותפים מושפעים. מאמר זה מפרט על חדלות פירעון מה זה ומה שחשוב לדעת כבעל עסק על חדלות פירעון עסקית, ההבדל בין חדלות פירעון, פשיטת רגל או פירוק, והצעדים שיש לנקוט בהם במצב בו עסק הופך לחדל פירעון.

מה גורם לחדלות פירעון?

אם חברה מוגדרת כחדלת פירעון, הנכסים שלה (כגון מזומנים בבנק או כספים המגיעים ממכירות) אינם מספיקים כדי להפטר מהחובות וההתחייבויות שלה.

אם דירקטור בחברה מודאג מכך שהעסק עלול להגיע לחדלות פירעון, עליו לשקול את פעולותיו כדירקטור בקפידה, ולקחת עצות מאיש מקצוע, כגון עורך דין, רואה חשבון מוסמך בחדלות פירעון, עורך דין חדלות פירעון מורשה, יועץ פיננסי בעל מוניטין או מרכז ייעוץ חובות.

כדי להבין חדלות פירעון מה זה, חשוב להבין את המצב הכלכלי של חברה שמוגדרת כחדלת פירעןן, ואת ההליכים הנדרשים להתמודדות עם מצב זה. ברוב המקרים, חברה יכולה להפוך לחדלות פירעון בתזרים מזומנים אם היא לא יכולה לעמוד בדרישות התשלום כאשר הן מגיעות לפירעון.

הלחצים הכלכליים הניצבים בפני בעלי עסקים

לחצים כלכליים שונים עשויים לעמוד בפני עסק כאשר הנושים הופכים דורשים סכומים גבוהים יותר מהכספים המגיעים להם, כגון הלוואות בנקאיות, מיסים או שערך הנכסים ירד, למשל כאשר מכירה נכפת במחיר נמוך.

האם חדלות פירעון ופשיטת רגל זה אותו דבר?

למרות שלמצבים של חדלות פירעון ולמצבים המובילים בעלי עסקים לפשיטת רגל יש קווי דמיון, הם לא אותו דבר. כשמבינים חדלות פירעון מה זה, מבינים שמצב זה מתרחש כשלבית עסק יש התחייבויות גדולות יותר מנכסיו, ובעל העסק אינו מסוגל לשלם את חובותיו.

פשיטת רגל, לעומת זאת, היא סוג של חדלות פירעון, אך בדרך כלל מוחלת על אדם פרטי, המשמשת לתיאור כישלון במונחים פיננסיים. פשיטת רגל היא סוג של חדלות פירעון אישית, והיא בדרך כלל מוכרזת על ידי בית משפט, מכיוון שנכסיו של אדם שווים פחות מההתחייבויות שלו, ולנושי החברה אין סיכוי לקבל משהו בחזרה מהעסק.

מה ההבדל בין חדלות פירעון לפירוק?

כשמבינים את הגדרת חדלות פירעון מה זה, מבינים שהליך זה והליך פירוק חברה דומים בכך שהם תוצאות של חוסר יכולת של חברה לשלם את חובותיה.

יחד עם זאת, חברה יכולה לבצע פירוק, תהליך  שבו עסקים נסגרים, ונכסיהם מחולקים לנושים. פירוק יכול להתבצע כאשר חברה נמצאת בחדלות פירעון. ברגע שעסק חוסל, הוא כבר לא קיים.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן