0

השגת משכנתא עבור אנשים שפשטו רגל איננה דבר פשוט, בדיוק כפי שלא פשוט למוגבלים לקבל משכנתא. בנקים לרוב ימנעו מלאשר משכנתאות מהסוג הזה למשך תקופה ארוכה לאחר פשיטת רגל וקבלת הפטר.

גופים חוץ בנקאיים לעומת זאת עשויים לאשר את המשכנתא מהסוג הזה בתנאים מסוימים. אם אתם עברתם תהליך של פשיטת רגל  ואתם תוהים האם יש לכם אפשרות לקבל משכנתא בכדי לרכוש דירה ראשונה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

פשיטת רגל- במה מדובר?

המושג פשיטת רגל לרוב מיוחס לעסקים המסיימים את דרכם ומפורקים, אולם, האמתת היא שכאשר אדם פרטי מגיע למצב של חדלות פירעון גמורה הוא עלול להיות מוכרז כפושט רגל. כאשר מדובר על עסק, חברה בע”מ, שותפות או כל סוג אחר של התאגדות, הפסקת הפעילות העסקית תסתיים בפירוק העסק.

ההכרזה על אדם כפושט רגל לא נתונה להחלטתו של פושט הרגל עצמו. מי שמחליט בסופו של דבר בעניין הזה הוא כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל. כונס הנכסים כפוף למשרד המשפטים ונהנה בפועל ממעמד וסמכויות שיפוטיות.

בחלק ניכר מהמקרים מדובר בהחלטה אשר מגיעה בעקבות יוזמה של פושט הרגל עצמו אשר נקלע לחובות שלא יכול לעמוד בהם. במקרים אחרים היוזמה יכולה להגיע מנושים אשר פושט הרגל חייב להם כספים. השלב האחרון בתהליך פשיטת רגל הוא קבלת הפטר, כלומר, שמיטת כל החובות הקיימים של החייב ובכך מתאפשר לחייב לפתוח דף חדש בחייו, נקי מרכוש ונקי מחובות.

האם יש סיכוי לקבל משכנתא בבנק לאחר פשיטת רגל

הכרזה על אדם כפושט רגל והענקת הפטר על החובות שלו מביאה הקלה רבה לאדם, יחד עם זאת פושט רגל לרוב יתקשה לקבל משכנתא מהבנקים שונים. אם מדובר על בנקים שהיו חלק מהנושים שלו שבגין פשיטת הרגל שהכריז עליה לא קיבלו את כספם, הרי שאין שום סיכוי שהוא יקבל מהם משכנתא.

אם מדובר על בנקים שלא היו בין הנושים של האדם,  הוא יכול להגיש בקשה לקבלת משכנתא, אך חשוב לדעת שבנקים שיודעים כי מדובר על פושט רגל לרוב יתקשו מאוד לאשר משכנתא לאותו אדם. ישנם כמה דברים שניתן לעשות על מנת להגדיל את הסיכויים לקבל משכנתא מבנקים.

מה אפשר לעשות בכדי לקבל משכנתא מבנק לאחר פשיטת רגל?

ראשית כל, יש לחכות פרק זמן רציני בין קבלת ההפטר לבין הפנייה לבנק. הזמן המינימלי שיש להמתין הוא 12 חודשים, כאשר ככל שממתינים יותר כך הדבר יכול להיות טוב יותר. מעבר לכך, בפרק בזמן עד הגשת בקשה למשכנתא על האדם להציג התנהלות כלכלית תקינה.

כלומר, כאשר אדם מגיע לבנק בכדי לבקש משכנתא לאחר שפשט רגל, עליו להציג תדמית כלכלית תקינה. האדם צריך להציג תדפיסים מהבנק אשר מעידים על משכורת קבועה ויציבה שנכנסת לחשבון שלו, עליו להציג תדפיסים המעידים כי לא חרג ממסגרת האשראי וכן לא הגיע למצב של מינוס. כמו כן, עליו להציג תדמית של אדם שפנה לעזרה כלכלית והחל לאחר קבלת ההפטר פרק ב תקין בחייו מבחינה כלכלית.

במי כדאי להיעזר עבור הגשת בקשה למשכנתא לאחר פשיטת רגל?

מכיוון שהגשת בקשה לקבלת משכנתא לאחר פשיטת רגל היא לא דבר קל, חשוב מאוד לבחור ביועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה שמבין בתחום של משכנתא למסורבים, אשר יסייע לכם להגיש בקשה בצורה נכונה על מנת להגדיל את הסיכוי שיאשרו לכם משכנתא, בין אם מדובר על הגשת בקשה לבנקים ובין אם מדובר על הגשת בקשה לגופים חוץ בנקאיים.

קרדיט תמונה FREEPIK


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן