0

מדינת ישראל, המדינה בין הקטנות בעולם, בורכה בימים שטופי שמש, אפילו בעונת החורף הקודרת. אך אין מה לעשות, אי אפשר להימנע מהתסמינים של עונת החורף. כאשר היא מלווה בבוא הגשמים, הסערות והברד. הרבה אנשים נוטים להזניח משימות, חשובות ככל שיהיו, לרגע האחרון. בתקווה שאולי יוכלו בכלל להימנע מלבצע את אותה משימה. אבל יש דברים שאסור לדחות. אחד מהם לדוגמה הוא איטום. האם אתם באמת רוצים לחכות לדקה התשעים, כאשר החורף כבר יהיה כאן, ולגלות שאתם סובלים מנזילות בבית? אנו משערים שתשובתכם תהיה לאו מוחץ. אז דקה לפני שתסבלו מעוגמת נפש, בשל נזילות בבית, נציג בפניכם סיטואציות שקשורות לאיטום, ואיך להתמודד עם רובן.

למה צריך לוודא איטום דלתות וחלונות?

שהכול טוב, אין שום בעיה. ממשיכים לחיות כרגיל את החיים. אבל כשיש בעיה, כמו שמגלים, לרוב מאוחר מדי, כי הדלתות והחלונות בבית לא אטומים מספיק – פה מתחילה הבעיה. בעיה שמזמנת לביתכם קור ורוחות לא רצויים. על מנת להימנע מכך, ולהכין את עצמכם כראוי לפני בוא עונת החורף, עליכם לבחון את כל חלונות ודלתות מקום משכנכם. תצטרכו לוודא כי לא קיימים בהם כל מרווח בין הקירות לבין המשקופים, כמו גם בין הזכוכית לבין המסגרות. במידה ויימצאו רווחים כאלו, שאינם רצויים, עליכם לוודא שייעשה איטום באמצעות החומר המתאים. במידה והקודם בלוי, רעוע או קרוע, יש להחליף אותו לאלתר. באם הבחנתם כי יש מרווחים בין הקירות לבין המשקופים, יש למלא את המרווחים באמצעות למשל סיליקון או במסטיק אקרילי.

האם חשוב לכם לדעת כי איטום גגות מתקשר לבריאות?

המון מחקרים שבוצעו בתחום, מצאו כי איטום מונע התפרצות של חששות בהיבט הבריאותי. נזילת מים, ולא משנה מאיפה בדיוק, עשויה לחלחל לכל מיני חלקי הבית. רטיבות שכזאת עשויה להביא לשגשוג ולצמיחה של טחב. הטחב עשוי להשפיע על איכות האוויר הכללי. מכך נובע, כי הדבר עשוי להביא למספר היבטים תברואתיים חמורים, למי שנמצא בבית. היבטים כגון – גירויים בעור, דלקות בעיניים או לחלופין בעיות בנשימה. ואילו כאשר נוקטים בגישה של איטום המקום, היא מסייעת למניעת אותן בעיות בריאותיות, שצוינו לעיל, ותורמת לבריאות תקינה.

מה צריך לדעת על איטום הגג?

אחת הבעיות, שמהן סובלים הרבה בעלי בתים, בפרט בחורף, באה לידי ביטוי בנזילה מהגג. כפי שציינו בפתיח, איטום בכלל, ואיטום גגות בכלל אין להמתין לרגע הנכון, יש לטפל בה בעודה באיבה, הרבה לפני בוא החורף. ישנם מצבים, שקורים בעיקר בעונת החורף, וגורמים לנזק עתידי. כמו למשל – התבקעות של חומר האיטום. על מנת להימנע מכך, יש לבצע את האיטום בימי החום, או לטפל בבעיה מיד כשהיא צצה. אם בעבר היה נהוג לזמן איש מקצוע לזיפות הגג, לשלם הון תועפות על הפרוצדורה, כי אז כיום הכול יכול להיחסך מכם באמצעות רכישת חומר איטום מתאים, כגון – חומר ציפוי כפוליגג. מדובר על חומר ידידותי בסביבה, אשר לא פולט חומרים רעילים ועוזר לשמור על טמפרטורות נמוכות בבית.

ומה בהקשר לאיטום דוד החשמל?

דקה לפני שהחורף חודר לחיינו, יש להפעיל את דוד החשמל למספר דקות, על מנת לוודא שאין בו רטיבות. וגם שגוף החימום שבו פועל כשורה. באם נוצר תרחיש בעייתי, בדרך כלל תוכלו להשיג עלות הרבה יותר נמוכה, וזמינות לשירות של איש מקצוע כמעט בלתי אפשרית עם תחילת החורף.

לסיכום,

אם זה מבחינת עלויות, ואם זה להתפשר על טיב איש המקצוע בשל פנייה כבר בעיצומו של החורף, כי אז עדיף ליהנות ממחיר טוב ומאיש מקצוע מקצועי ואיכותי כבר בשלהי הקיץ.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן