0

עונת החורף המאופיינת בגשמים, קור, רוחות וסערות, אינה מאפשרת לילדים לצאת ולשחק בחוץ עם חברים, לכן הם מחפשים עיסוקים שונים בבית. גם ההורים מעוניינים להעסיק את הילדים הנמצאים בבית בימי החורף הגשומים ולהוציא אותם מהמסכים. לכן, בסיטואציה הלא פשוטה של ימי החורף הגשומים והקרים כדאי להכיר פעילויות המתאימות לילדים בגילים השונים, ובכתבה זו נציג בפניכם מספר רעיונות מקוריים לפעילות בבית כאשר קר וגשום בחוץ ואין לאן לצאת.

5 רעיונות לתעסוקה המתאימה לילדים הנמצאים בבית

בימי החורף הגשומים הילדים וההורים מעדיפים להישאר בבית, וגם אין ממש לאן לצאת. בנוסף, רבים מההורים חוששים להביא את הילד למקומות סגורים בגלל סכנת ההידבקויות בנגיף הקורונה ובנגיפי השפעת, לכן כדאי לנצל את המרחב הביתי המוגן והמחומם לפעילות מהנה עבור הילדים. מאחר ואין אפשרות להוציא את הילדים לגמרי מהמסכים וממשחקי המחשב, כדאי לקבוע שעות לפעילות שאינה קשורה למסכים ולהקצות זמן לצפייה בטלוויזיה, ביוטיוב ובטיקטוק וזמן למשחקי מחשב או משחקים באמצעות הקונסולה.

משחקי קופסה

ברוב הבתים יש משחקי קופסה הנחבאים בארון ולרוב צוברים אבק, לכן בעונת החורף כדאי להוציא את המשחקים השונים, לעשות מיון מהיר ולבחור משחק מהנה המתאים לגיל הילדים. אם יש להורים זמן פנוי כדאי להם לשחק יחד עם הילדים וליהנות מפעילות משפחתית מגבשת ומהנה.

משחקי קופסה הם דרך נפלאה להעביר כמה שעות בפעילות חווייתית ומגבשת, במהלך המשחק הילדים רוכשים כלים המסייעים להם להתנהג נכון בחברה, ויש משחקים המפעילים את הדמיון והמחשבה.

משחקי חברה

ההורים מכירים משחקי חברה שונים עוד מתקופת ילדותם, וגם לילדים של היום יש משחקים פופולריים ומהנים. משחקי חברה מבטיחים שעות ארוכות של פעילות מהנה ומגבשת לכל בני המשפחה, אלו משחקים קבוצתיים הדורשים יכולות כמו אלתור, תקשורת, פנטומימה ויצירתיות.

משחקי חברה שוברים את הקרח במפגשים חברתיים ו/או משפחתיים, יש משחקים מאתגרים הדורשים חשיבה ותכנון ויש משחקים הגורמים לכל המשתתפים לצחוק ולבלות יחד.

משחקי יצירה

כאשר קר וגשום בחוץ אף אחד לא רוצה לצאת מהבית החם, וכדאי לנצל את הזמן לטובת פעילות יצירתית. ניתן לרכוש משחקי יצירה בחנויות המובילות, אך לא חייבים לרכוש משחק מוכן ואפשר להשתמש בפריטים שונים הנמצאים בבית כדי להכין יצירות מפוארות ומרשימות כמו ציורים, פסלים ועוד. יש הרבה רעיונות למשחקי יצירה המתאימים לילדים השוהים בביתם בחורף, למשל הכנת בובות מגרביים, צביעת מנדלות, יצירות באמצעות פלסטלינה או פימו, חוברות צביעה ועוד.

בישול קבוצתי

ילדים בכל הגילים אוהבים לבשל ולאפות, לכן בימי החורף הגשומים אפשר להפוך את המטבח לחלל פעילות מהנה וחווייתי לצעירים שבחבורה, כמובן תוך השגחת ההורים. אפשר להכין פיצה משפחתית או פיצות אישיות וכל ילד לש את הבצק, מורח רוטב, מפזר גבינה צהובה ובוחר את התוספות המועדפות עליו, ניתן לאפות עוגות ועוגיות, להכין מאפים מתוקים או מלוחים, ואפשר לתכנן פעילות קבוצתית עם תחרות בין שתי קבוצות על המנה הטעימה המנצחת.

צפייה בסדרות ילדים ונוער

יש מגוון סדרות ילדים ונוער לצפייה ישירה, אפשר לתכנן בינג’ עם הילדים ולצפות בסדרה פופולרית, מעניינת וממכרת. ילדים ובני נוער אוהבים לצפות בסדרות פופולריות דרך שירותי הסטרימינג, ותוך כדי צפייה בסדרה אפשר להעלות נושאים שונים לדיון משפחתי, לשתף חוויות וליהנות מצפייה משותפת ומפעילות מגבשת.

לסיכום, החורף הישראלי קצר וכדאי לנצל היטב את הימים הגשומים והסוערים ולתכנן פעילות מגבשת לילדים ולהורים. בכתבה זו הצגנו 5 רעיונות לפעילויות שונות לילדים בחורף, והורים יכולים למצוא שפע רעיונות נוספים המאפשרים להם להעסיק את הילדים בעונה הקרה.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן