0

כשבוחרים איפה להשקיע את הכסף כך שהרווחים יהיו מקסימליים, צריך להכיר כיצד המערכת עובדת. יתרונות ההשקעה בשוק ההון ברורים, אך כדאי להיזהר ממוקשים רגשיים

בכל מקום אנחנו שומעים שכדאי להתחיל להשקיע את הכסף שלנו כמה שיותר מוקדם כדי לדאוג לעתיד. ויש לכך סיבה טובה, חיסכון מגיל צעיר ככל הנראה יביא לתשואות גבוהות יותר.

במילים פשוטות, לרווחים גדולים יותר על ההון הראשוני. נכון, כל השקעה בשוק ההון טומנת בחובה סיכון מסוים, וחשופה לתנודתיות השווקים ולעליות ומורדות רבים, אבל בראיה היסטורית, השקעה לטווח ארוך תהיה בהכרח רווחית יותר.

הזמן הוא פקטור חשוב. הכלל הזה נשמע אולי פשוט, אשקיע עכשיו ואשאיר את הכסף בקופת הגמל להשקעה לאורך הרבה זמן וההפסדים לא ישפיעו עליי, אך בפועל זה לא פשוט ליישום כלל.

אם המטרה עבורה חוסכים כסף היא לטווח קצר או בינוני כמו לרכב, דירה או חתונה – תנודות חזקות מדי בשוק ההון עלולות לגרום להפסדים. לכן, במקרים אלו חשוב לבחור במסלול שהחשיפה שלו לסיכונים נמוכה יותר (מה שנקרא השקעה סולידית) שאולי יש לו תשואה בינונית, אך במידה והשוק נמצא בתקופה תנודתית – הכספים באופן יחסי מוגנים.

ככל שנשקיע לטווח ארוך יותר – הסיכוי לתשואה חיובית תגדל

חשוב לזכור שלא צריך לחכות עד שיצטברו לנו מאות אלפי שקלים בחשבון הבנק כדי להתחיל להשקיע. קופת גמל להשקעה מאפשרת להתחיל גם עם סכומי כסף קטנים, בהפקדה חד פעמית או בהפקדות שוטפות, ועם הזמן החיסכון שמושקע בשוק ההון עשוי להניב תשואה שתגדיל אותו ככל שיעבור הזמן. לכן, כשבאים להשקיע צריך לחשוב לאיזה מטרה אנחנו צריכים את החיסכון שלו.

ככל שרמת הסיכון גבוהה יותר – כך פוטנציאל התשואה יהיה גבוה יותר

בקופת גמל להשקעה יש מסלולים שונים וניתן לעבור ביניהם – ללא אירוע מס. קיימים מסלולים בסיכון גבוה יותר לעומת מסלולים שנחשבים סולידיים יותר.

אמנם פוטנציאל התשואה יהיה גבוה ככל שרמת הסיכון גבוהה, אבל סיכון הוא סיכון. לכן, עשו חשבון נפש האם מתאים לכם לשמוע בכל שני וחמישי על ירידות והפסדים. חיסכון הוא משחק לטווח ארוך, אבל אסור שיבוא על חשבון השקט הנפשי שלכם.

מהי ריבית דריבית?

כאשר מדובר בחיסכון לטווח ארוך שבו אנחנו לא מושכים את הכסף, התשואה שנקבל על הכסף מתווספת לחיסכון ובהמשך גם היא צוברת ריבית. כלומר, בשנה הראשונה נקבל ריבית על ההשקעה, אך בשנה השנייה נקבל ריבית הן על ההשקעה והן על הריבית של השנה הראשונה – וכן הלאה.

תנו תשואה!

התשואות בקופת גמל להשקעה נמדדות לאורך שנים ולכן, צריך למדוד את התשואה לאורך חמש שנים ומעלה. בדיקה של זמן שקצר מחמש שנים לא יצביע על מגמה יציבה.

הצלחה של קופת הגמל להשקעה באופן עקבי לפחות לחמש שנים יכולה להיות מנבא טוב לכך שמדובר בקופת גמל ששווה להשקיע בה.  באופן כללי, מומלץ לשאוף לקופת גמל להשקעה עם תשואה גבוהה לאורך זמן.

בשורה התחתונה התשואה מההשקעה תגדל ככל שיעברו השנים. עכשיו רק נשאר להחליט לשים את הכסף בקופת גמל להשקעה ולבחור במסלול שמתאים לכם.

תמונה: unsplash.com


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן