0

לא נמאס לכם מכל העניין של השכרת בית? בעוד בעל הבית מעלה את שכר הדירה חדשות לבקרים, ולכם אין ברירה, אלא להסכים. כמה אפשר “לזרוק כסף על קרן הצבי”?. אז לאחר שאף אתם הגעתם למסקנה שהגיעו מים עד נפש, ויש לעשות מעשה, להיות בעלי נכס, הצעד הראשון הוא ללכת לבנק ולבקש אישור למשכנתא. אך, שומו שמיים. לפתע גיליתם שהפכם בן רגע לסטטוס של משכנתא למסורבים. אין ספק, זאת אמירה חזקה ומאוד מתסכלת. אולי ינחם אתכם לדעת שאתם לא בודדים במערכה. כמוכם עוד רבים וטובים.

האם משכנתא למסורבים זה “סוף פסוק”?

ואין שאלת פתיחה כמו זאת – “האם משכנתא למסורבים זה סוף פסוק”?, אכן שאלת פתיחה ראויה לשמה. קודם כל, כפי שצוין לעיל, אתם בוודאי לא הראשונים ולא האחרונים שעומדים במצב הזה, שבו הבנק מסרב לאשר לכם את נטילת המשכנתא. יש הרבה סיבות לכך שהבנק דוחה על הסף לאשר את המשכנתא, ובהמשך נדון גם בהן. מה שחשוב שזה ממש לא “סוף פסוק”. אנו בטוחים שביצעתם את תהליך בקשת המשכנתא על דעת עצמכם, ובלי ליווי מקצועי.

ואולי כאן מקור הבעיה. ובדיוק כמו שלא הולכים לבית המשפט בלי ייצוג צמוד של עורך דין ממולח, כך לא הולכים לבקש משכנתא מהבנק ללא ליווי צמוד של יועץ למשכנתאות. הוא זה שיעזור לכם לשנות את גזר הדין, ממרום הניסיון הרב שלו.

האם משכנתא למסורבים תיתכן בהערכת שווי של שמאי יותר מדי נמוכה?

והרי זאת שאלת השאלות – “האם משכנתא למסורבים תיתכן במצב של הערכת שווי של שמאי יותר מדי נמוכה”?, ועליה נמהר להשיב. הערכת שווי של הנכס, באמצעות שמאי שהבנק שולח, מהווה נדבך מאוד חשוב בקבלה או בדחייה של המשכנתא. מתפקידו של השמאי לבחון את ערך הנכס, על מנת לדווח לבנק כמה בדיוק שווה הנכס שאתם מתעתדים לרכוש. הבנק חפץ להיות בטוח שאתם לא תרכשו בית עם ערך מופחת, מה שיבוא לידי ביטוי באישור סכום המשכנתא.

ובמלים אחרות, במידה ובעתיד תרצו למכור את הבית, חשוב כי יהיה באפשרותכם לקבל מספיק כסף בשביל הבית, על מנת להחזיר את כל הלוואת המשכנתא שניתנה על ידי הבנק. לרוב לא תיתקלו בבעיה זאת, והדבר נובע מהעובדה שמתווך הדירות שלכם בוודאי ביצע חקר שוק מקדים, לפני שהסכים על תמחור הנכס. ובשורה התחתונה, במידה ולא השכיל מתווך הדירות ליישם הערכת מחיר של הבית נכונה, סביר להניח, כי הבנק יסרב להעניק לכם משכנתא, נוכח הנסיבות שפורטו להל

מה המשמעות של ייעוץ מקצועי בתהליך של משכנתא למסורבים?

ולהרי שאלת הזהב – “מה המשמעות של ייעוץ מקצועי, בתהליך של משכנתא למסורבים?”, ונקדים ונאמר, כי בתחילת דברינו ייעצנו לכם להסתייע בשירותיו הנאמנים של יועץ למשכנתאות. ונחדד את דברינו בשנית. במידה והבנק סירב לאשר לכם את המשכנתא, אין כל מתווך דירות או בעל מקצוע אחר שיכול לעזור לכם בתרחיש עגום שכזה. בעל המקצוע היחיד שיכול לעזור לכם הוא יועץ משכנתאות.

אבל לא כל יועץ משכנתאות, כי אם אחד כזה שיש לו ניסיון עם מי שסורב לו קבלת משכנתא. ואלו שני תחומים שונים לגמרי. בעוד העבודה של יועץ המשכנתאות בתהליך הראשוני של קבלת משכנתא אמורה להיות קלה, בלי יותר מהמורות, העבודה עם מסורבי משכנתא הרבה יותר מורכבת, ודורשת המון משאבים ויכולות יצירתיות.

ליועץ המשכנתאות המנוסה מזה שנים רבות, שיש לו רקורד של עשייה בתחום של מסורבי משכנתא, יש לו גם קשרים ענפים וחיוביים עם הבנקים השונים, מה שבהחלט עשוי לסייע לכם בשעה קשה זאת, ולהפוך את ההחלטה השרירותית של סירוב למשכנתא, להחלטה חיובית של אישור משכנתא.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן