0

לפני שמדברים על סקר דעת קהל, חשוב להבין מהי דעת קהל בראש ובראשונה שכן, בהגדרתה היא למעשה צירוף של האמונות והדעות של כמות נרחבת של אנשים אודות נושא כזה או אחר. זאת בעוד כי דעת קהל יכולה להתבסס על גבי שורה רחבה של נושאים, בין אם מדובר על נושאים מדיניים, צרכניים, עסקיים וכיוצא בכך. במילים אחרות – הדרך האידיאלית לגילוי דעת הקהל הנרחבת בנושא מסוים, תבוא לידי ביטוי בעריכת סקר דעת קהל.

סקר דעת קהל היא השיטה לבחינת עמדות בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר שכן, באמצעות חברת המחקר אשר מבצעת את כל אותם סקרים, ניתן להבין בצורה מעמיקה את דעת כלל האוכלוסיה באמצעות מדגם מייצג. למעשה, אותן חברות שעורכות סקרי דעת קהל שואלות את חברי המדגם מספר שאלות במטרה להבין מהי דעתם בנושא ומהן התחושות שלהם על הנושא הנבחן. עם זאת, חשוב לציין כי הסקרים מתבצעים במגוון שיטות שונות, בין אם מדובר על ראיון טלפוני, תצפיות, שאלונים מקוונים באתר אינטרנט, סקרים בדואר האלקטרונות, קבוצות פיזיות וכיוצא בכך. כמו כן, דעת הקבל היא זו אשר מסייעת למגוון רחב של עסקים לקבל החלטות בנושאים שונים. לא בטוחים כיצד סקר דעת קהל יכול לסייע לעסק שלכם? המשיכו לקרוא ותגלו.

• הכרה ברצונם של הצרכנים – סקר דעת קהל מעניק לעסקים השונים את האפשרות להבין לעומק אודות הרצונות, ההעדפות והצרכים של קהל היעד שלכם. כך למעשה, במידה והשקתם מוצר או שירות חדש בזמן האחרון, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להבין מהי דעת הקהל לגבי אותו מוצר או שירות. על כן, אותו סקר יעניק לכם שורה רחבה של נתונים משמעותיים בנוגע לשביעות רצונם של לקוחותיכם, מה שיאפשר לכם להבין לעומק מה תצטרכו לשפר ומה תרצו לשמר בעסק שלכם.

• פיתוח רעיונות – עסקים אשר מעוניינים בצמיחה והתפתחות, מוכרחים בחידוש והתאמה מחדש אל השוק המשתנה באופן שוטף. על כן, באמצעות נתונים שתקבלו מסקרי דעת קהל, תוכלו להתחיל בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים, בהתאם לרצונות של קהל היעד. במידה ואתם מתלבטים בנוגע להכנסת מותג חדש לחנות הבגדים שלך לצורך הדוגמא, תוכלו להבין מהי דעתם של הצרכנים לגבי אותו מותג וכך למעשה, לגבש החלטה מדויקת יותר עבור העסק שלכם.

• פיתוח מערכות יחסים עם לקוחות – סקר דעת קהל יעניק לכם את האפשרות לטפח את מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם שכן, באמצעות הסקר ירגישו הלקוחות כי אתם אכן מקשיבים להם ומתעניינים בדעה שלהם, ולא פחות חשוב – הם מהווים גורם משמעותי בפיתוח העסק. במילים אחרות – מומלץ לעודד את קהל היעד שלכם להשיב לסקר בעזרת תמריץ מסוים, בין אם מדובר על הנחה על מוצר מסוים, בין אם מדובר על הטבה אטרקטיבית וכיוצא בכך.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן