0

אם פניתם לטיפול רפואי רק כדי לגלות שנגרם לכם בסופו של דבר נזק גדול יותר, כדאי מאוד שתדברו עם עורך דין לרשלנות רפואית. עורך דין יכול לבדוק את פרטי המקרה הספציפי שלכם לצורך בחינת האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצוי הולם אשר ישקף נאמנה את הנזקים שנגרמו ועתידים להיגרם לכם בעתיד. מטרת ההליך של הגשת תביעת רשלנות רפואית הינה החזרת המצב לקדמותו כך שתקבלו פיצוי הן בגין הנזק שנגרם לכם והן בגין נזקים עתידיים לרבות עזרת צד ג’, הוצאות רפואיות עתידיות, הפסדי השתכרות ועוד.

ההגדרה של רשלנות רפואית

אנשי מקצוע רפואיים חבים חובת זהירות למטופליהם. כאשר הם מפרים את חובת הזהירות, הם עלולים להיתבע בגין רשלנותם והנזקים שנגרמו כתוצאה מכך.

לצורך הוכחת תביעת רשלנות רפואית על התובע הפוטנציאלי להראות שהרופא אשר לכאורה התרשל חרג מסטנדרט הטיפול הסביר והמצופה מרופא בתחום מומחיותו.

לאחר מכן עליכם להראות כי נגרם לכם נזק ובספו של דבר חשוב להראות כי מקורו של הנזק שנגרם לכם הוא בהתנהלות הרשלנית.

חשוב לדעת שלא כל רשלנות תזכה אתכם בפיצוי במידה ותגישו תביעה.

לדוגמה, אדם אשר חל איחור של חודשיים באבחון מחלת הסרטן ממנה הוא סובל. פעמים רבות גם אם ניתן יהיה להוכיח את רשלנותו של הרופא או הצוות הרפואי, בשל משך הזמן הקצר שחלף ממועד הרשלנות עד למועד אבחון המחלה בפועל יהיה קשה עד בלתי אפשרי להראות שנגרם נזק משמעותי כלשהו כתוצאה מהאיחור באבחון המחלה.

דוגמאות לרשלנות רפואית כוללות:

אבחנה שגויה: קבלת אבחנה שגויה עלולה לעכב את הטיפול במצבכם הרפואי בפועל, להחמיר את הבעיות שלכם ולהגדיל את ההוצאות הרפואיות שלכם.

טיפולים או הליכים מיותרים – אבחנה שגויה עלולה להוביל לכך שאנשי מקצוע רפואיים יבחרו  בדרך הטיפול הלא נכונה, עם השלכות טרגיות או קטלניות על חייו של המטופל.

“אירועי לעולם לא” – סוג של אירוע שנראים על פניו בלתי אפשריים משום שאסור בשום מקרה שהם יתרחשו אך בפועל לעתים אירועים אלו מתרחשים. דוגמאות לאירועים כאלה כוללים ניתוח של המטופל הלא נכון (טעות בזיהוי), ניתוח של איבר לא נכון או השארת ציוד רפאי בתוך גופו של המטופל.

טעויות במרשם תרופות: תופעות לוואי של תרופות הן בין הגורמים השכיחים ביותר לטעויות רפואיות. אי מתן התרופה הנכונה בזמן הנכון עלול להזיק ולפעמים אף לפגוע אנושות במטופל. טעויות נפוצות בהקשר זה כוללות גם מתן מינון יתר של תרופות, מתן תרופות אשר נוגדות אחת את השנייה וכן מתן מינון שגוי של תרופה.

זיהומים הקשורים לטיפול רפואי: בממוצע 1 מכל 31 אנשים אשר מאושפזים בבית חולים יפתח זיהום הקשור לטיפול הרפואי. דלקות בדרכי השתן וזיהומים במקום בו בוצע ניתוח הם רק שני סוגים אפשריים של זיהומים בבית החולים.

נזקים בלידה: לידת ילד היא אירוע משמח שיכול להפוך לטראגי עקב פגיעה בלידה הניתנת למניעה. פגיעה כזו עלולה לגרום לנכות לצמיתות לילדכם, הדורשת טיפול רפואי נרחב לאורך כל חייו.

אלו הן רק כמה דוגמאות לסוגי הטעויות הרפואיות שיכולות לשנות את חייכם לרעה. למידע נוסף אודות מקרים של רשלנות רפואית מומלץ לבקר באתר של עורך דין שמואל קשיוב העוסק ברשלנות רפואית.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן