0

למפרסמים, משווקים ומקדמי אתרים יש מושגים בהם הם משתמשים כדי לקדם עסק, מוצר או שירות, כמו גם אמן, יוזמה או כל אלמנט אחר. רבים מתארים את הדרך לליבו של הלקוח באמצעות תיאור של משפך ממנו יתנקז כל המידע אל הלקוח בדרך המזוקקת ביותר כך שהוא יבין את הדברים החשובים והמושכים אודות מוצר או שירות, יוזמה או בית עסק.

משפך שיווקי מתחיל מאסטרטגיה שיווקית נכונה

מומחים בקידום עסקים בוחרים את הדרך הטובה ביותר לשווק מוצר או שירות ללקוח במטרה לאפשר ללקוח מידע נקודתי וחשוב אודות מוצר ושירות. העברת המידע מתחילה החל מרגע שבו חושפים את המוצר לציבור וקהל היעד עד לרגע של רכישת המוצר או יצירת קשר. המטרה: לקחת את הלקוח למסע הכרות עם המוצר כך שהוא יכיר אותו לעומק, יכיר את הלוגו והשפה שבה מדבר המוצר או השירות ללקוח, יבין את התועלות והחוזקות של המוצר עבורו, וישתכנע בנוגע לסיבות למה הוא צריך אותו מיד! בין היתר הלקוח יכיר גם את ההבדלים והערך המוסף שהוא מקבל כאשר הוא מבצע רכישה של מוצר או שירות ספציפיים.

משפך שיווקי – כל השלבים

כשיוצרים משפך שיווקי יש כמה שלבים שהמוצר או השירות בית העסק והמותג חייבים לעבור:

מודעות – זהו שלב שבו מתחילים הלקוחות ואנשי המכירות להכיר את המוצר או השירות.

עניין – השלב שבו יוצרים עניין אצל הלקוח וקהל היעד.

חשק – שלב שבו הלקוח מבין ומאמין שהוא זקוק למוצר או לשירות שאנו משווקים.

פעולה – זהו השלב החשוב ביותר שבו הלקוח מבצע פעולה כמו רכישה או יצירת קשר למען קבלת המוצר או השירות.

חשיפה בזמנים מתקדמים

אם בעבר חשיפה של מוצר ושיווק דרך משפך הייתה נעשית באמצעות פרסום מודעות, חלוקת דגימות של מצרים, הדגמה של שירות או של מוצר מדלת לדלת וכולי – הרי שכיום הכול נעשה באמצעות האינטרנט והדיגיטל. כיום הדרך נכונה לחשוף מוצר היא באמצעות שיווק ברשתות החברתיות, קידום אתרים, שליחת סמסים וכולי. לדוגמא: בשלב החשיפה יכולים אנשי המקצוע להחליט כי קידום אתרים תהיה הדרך הטובה ביותר לחשוף את המוצר, כאשר קידום נעשה באמצעות תוכן אינפורמטיבי מהול במילות מפתח נחוצות לקידום אתרים לעסקים, כמו גם באמצעות החלפת קישורים שהיא פעולה בלתי נפרד מקידום אתרים טוב. כך אפשר לשתול קישורים באתרים ופורטלים חיצוניים חלקם אתרי תשתית כדי להוביל אל הגולש לאתר המקודם. בין היתר יבצעו המומחים שאר שיפורים של אתר האינטרנט החל משיפור תשתיות ומהירות גליה עד בניית האתר מחדש. הפצה כזאת נעשית גם ברשתות החברתיות, בפורטלים ופורומים וגם בפרסום קלאסי כמו באמצעות פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות, מודעות בעיתונים וכולי. כל אלה יזקקו את המסרים ללקוחות דרך משפך שיווקי.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן