0

אם יש לכם רכב פרטי, חשוב שתדעו כי לפני כל נסיעה בו יש לבדוק כמה דברים סטנדרטיים. בדיקה מקיפה של מצב הרכב תסייע למנוע מצבים מסוכנים ותאונות, ותבטיח שמירה על הרכב ומניעה של נזק כלכלי כבד ומיותר. כמו כן, חשוב להיות ערניים תמיד לנורות שנדלקות בלוח המחוונים, לקולות שהרכב מפיק ולשינויים בתנועה או בתחושת הנסיעה. אז מה צריך לבדוק ולמה צריך לשים לב לפני נסיעה ברכב? כל התשובות בעמוד הזה.

בדיקת שמן

בדיקה פשוטה ומהירה אך גם חשובה מאוד היא בדיקת שמן ברכב, כך שאין שום סיבה לוותר עליה. המטרה של השמן במנוע הוא לסכך ולהפריד בין המכלולים המתכתיים השונים, ובפרט הבוכנות והצילינדרים. בלי שמן או כמות מספקת שלו המנוע יחתמם, המכלולים ייהרסו ולא ניתן יהיה לנסוע ברכב. בדיקת השמן היא פשוטה ומהירה כאמור, ויש לבצע אותה על משטח ישר וכאשר הרכב קר בלבד. מוציאים את המדיד ומנגבים אותו לחלוטין בפיסת נייר, מכניסים שוב ומוציאים. השמן צריך להיות בטווח הנורמלי על פני המדיד ואם כך הדבר הבדיקה תקינה. אם חסר שמן יש להוסיף, אך אם יש עודף שמן יש לגשת למוסך ולסדר זאת.

בדיקת מים

בדיקת המים ברכב חשובה, ויש לבצע אותה כשהרכב קר בלבד. בניגוד לשמן, שבדיקה חמה שלו פשוט תספק תוצאה לא אמינה על מצב השמן ברכב, בדיקה חמה של המים עלולה להסתיים בנזק גופני ובפגיעה, ולכן יש להקפיד לבצע אותה במצב קר. כדי לבדוק את מצב המים יש לפתוח את פתח מילוי המים ולראות אם המים נמצאים במפלס הנכון שמסומן.

צמיגים

עוד דבר שחשוב מאוד לבדוק בשלב הזה הוא מצב הצמיגים ברכב. קודם כל חשוב לבדוק את לחץ האוויר והסתכלות על הצמיגים יכולה לתת אינדיקציה לא רעה. כמובן שאפשר ורצוי לעצור בתחנת דלק בתחילת הנסיעה, לבדוק בדיוק את מצב לחץ האוויר בצמיגים ולהוסיף אוויר אם יש צורך בכך. מעבר לכך חשוב לבדוק תמיד את התקינות הכללית של הצמיגים, ובעיקר בקיץ. חפשו סדקים המעידים על כך שהצמיגים יבשים, ואם יש כאלו רצוי לגשת להחלפת הצמיגים בהקדם האפשרי. כמו כן רצוי לבדוק אם חדרו לצמיגים עצמים זרים כמו ברגים, זכוכיות ומסמרים שעשויים להוריד את לחץ האוויר עם הזמן.

דלק

כנראה שבדיקת מד הדלק ברכב היא אחת הבדיקות הנפוצות לפני נסיעה ברכב וכן במהלכה. חשוב לעקוב אחר מד הדלק בעיקר לפני נסיעות ארוכות. אם אינכם בטוחים שהדלק יספיק לכם למשך כל הנסיעה, ואף אם קיים חשש נמוך לכך, כדאי לעצור בתחנת דלק בהקדם, כדי לא להיתקע באמצע הדרך בלי דלק.

ומה עוד?

לצד הפעולות הטכניות שהזכרנו כאן, חשוב להקפיד גם על כוונון כל המראות ברכב לפני תחילת הנסיעה, נוסף על כוונון המושב שלכם והמשענת, כדי שתוכלו לנהוג בנוחות ובזווית נכונה. בדקו גם שפנסי הרכב עובדים כראוי ובעוצמה המתאימה, וכן גם מנורות האיתות ותקינות לוח המחוונים.

לסיכום, אנו ממליצים לא להקל ראש בכל הנוגע לבדיקת הרכב לפני נסיעה. חשוב לקחת את הרכב לבדיקות תקופתיות במוסך וכן לטיפולים כנדרש, בראש ובראשונה כדי לשמור על בטיחותכם ועל בטיחות הרכבים האחרים בכביש, וכן לשמור על הרכב ולמנוע נזקים לטווח הארוך. בהצלחה, ונסיעה נעימה ובטוחה!

קרדיט תמונה PIXABAY


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן