0

מאמני אומנויות לחימה חשופים יותר מכולם לתביעות רשלנות מצד המתאמנים שלהם עקב הפעילות האינטנסיבית במהלך השיעור. ביטוח אחריות מקצועית למאמני אומנויות לחימה כולל קשת רחבה של כיסויים אשר ידאגו לכם במקרה תביעה ויתן לכם שקט נפשי לאמן בלי חשש.

תחום אומנויות הלחימה מרכז ענפי ספורט רבים הפועלים תחת הגדרה כללית זו כמו ג’ודו, קרטה, קרב מגע, אגרוף, היאבקות, סייף, קונג-פו, טאיקוונדו, אגרוף, אגרוף תאילנדי ואמנויות לחימה רבות נוספות כמו ישראליות ואסכולות יפניות.

באופן טבעי מדובר בתחום מסוכן לאור הקרבות הרבים בין המתאמנים השונים הן לאורך האימונים והן בתחרויות ספורט בתחומים הללו.

במהלך הלמידה ובתחרויות נחשפים הספורטאים לפציעות וחבלות שונות, חלקן לא משמעותיות ומקצתן מאד מהותיות העלולות לגרום לפציעה ממושכת ואף להפסקת האימונים לתקופה קצרה או לחלוטין.

חבלה רצינית עלולה לקטוע קריירה חובקת עולם של מתאמן בעל הישגים מרשימים הכוללים מדליות שונות שברגע אחד חשך עליו כל עולמו וכל תכניותיו לעתיד נגדעו עקב תביעה מצד המתאמנים (או הוריהם) על סכומים של מאות אלפי שקלים ויותר.  

ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ למאמני אומנויות לחימה

האחריות הרבה של כל מאמן בתחום אומנויות הלחימה כלפי מצבו הגופני של המתאמן מחייב אותו להפעיל פוליסה מקצועית בגבולות כיסוי רחבים במיוחד, כיוון שתביעות בתחום זה עלולות להיות בסכומי עתק.

על המאמן לבצע תחשיב של הכמות הכללית של המתאמנים שלו לאורך כל השנה ובנוסף לכך לבטח את ההשלכות של הפציעות השונות . אם לדוגמה מדובר בספורטאי מבטיח שהגיע כבר להישגים בין לאומיים משמעותיים, הפציעה עוצרת לו לחלוטין את תחום העיסוק הספורטיבי ויוצרת מעבר לבעיות הרפואיות גם הפסד הכנסות עתידי בסכומים גבוהים במיוחד.

מקרה של חלילה פציעת ילדים, ההורים יכולים לטעון שנגרם נזק בלתי הפיך ונכות בילדיהם – דבר שמוביל לתביעות גבוהות במיוחד.

תביעות משפטיות

במקרים מסוג זה, יגיש הספורטאי תביעה הכוללת את כל ההפסדים הכספיים שלו, עוגמת הנפש הטיפולים הרפואיים וכל מה שנלווה לכך. מאמן שלא יפעיל פוליסת אחריות מקצועית מאמני אומנויות לחימה כלל או שהפוליסה שלו אינה רחבה דיה, יחויב לשלם סכומים גבוהים בכל חודש כדי לפצות את הספורטאי.

לעומת זאת, מי שהפעיל פוליסת אחריות מקצועית בטווחים הנכונים, משאיר את כל הנושא המשפטי לחברת הביטוח ואנשיה הם אלה שמתמודדים בבית המשפט מול התובע.

לכן, חשוב מאוד לוודא שסכומי הביטוח והכיסויים הביטוחיים מספיקים לכיסוי המקרה הביטוחי. לאור המגמה שהולכת וגדלה להגיש תביעות, ובמיוחד בגין מקרים קיצוניים, הקפידו להפעיל ביטוח אחריות מקצועית כנדרש והקפידו לחדש אותו בכל שנה, כך שלא תפעלו ללא ביטוח תקף.

כמו שכבר אתם מבינים, ביטוח מסוג זה הוא אישי ומשתנה בין מאמן למאמן. מדריך קרב מגע שונה ממדריך ג’ודו וכד’. לכל מאמן יש את כמות מתאמנים וגילאים שונים בשיעורים שהוא מעביר.

לכן, אתם צריכים גורם מקצועי שילווה אתכם בעריכת הביטוח. סוכנות ביטוח שמבינה מה שהיא עושה. כותב שורות אלו אפילו היה מאמן כושר בעצמו שהסב את מקצועו לסוכן ביטוח.

פנו אלינו ונשמח לסייע!

ניתן לקבל מידע על ביטוחי מאמני כושר באמצעות המרכז לביטוח מקצועות הספורט.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן