1

זאת כבר עובדה ידועה ששינה טובה היא משמעותית לאורח חיים תקין ובריא. לא מדובר רק על כמות של שעות השינה, אלא על איכות השינה עצמה, כמות התעוררויות בלילה והאפשרות של חזרה לשינה. מה אומרות התעוררויות רבות בלילה ואיך הרפואה הסינית יכולה לעזור.

למה אני לא ישן טוב?

אנשים רבים מתלוננים על שינה לא רציפה ולא טובה מספיק, אנשים מספרים כי הם קמים עייפים אחרי שנת לילה. הסיבות לשינה טרופה ולא רציפה הן רבות ולא קשה לנחש כי מתח נפשי, חרדות, דאגות לילדים ולפרנסה מטרידים את מנוחתנו, אבל גם סיבות בריאותיות, פיזיות יכולות לתת את אותותיהן במהלך השינה (קראו על טיפול בהפרעות שינה). שינויים הורמונאליים, בעיות במערכת העיכול, כאבי שרירים, חוסר בוויטמינים ובמינרליים, בעיות נשימה ועל כל אלה תזונה לקויה, ריבוי במזון מעובד, אלכוהול, קפאין וסוכרים. כל אלה עלולים למנוע מאיתנו שינה שלווה ונעימה.

מה הפתרון לאיכות השינה?

בשלב ראשון המטפל מבצע אבחון של המטופל כדי למצוא את המקור הגורם להתעוררות. במקרים רבים מדובר בגורם חיצוני המפריע לשינה כמו רעש קבוע, חשיפה גדולה למסכים בשעות הערב ובמהלך היום,  טמפרטורה לא מתאימה לאדם הישן, או הרגלים כמו אכילה מאוחרת, מזונות מסוימים, פעילות גופנית נמרצת או שינוי בשעות העבודה.

כל אלה יכולים להיפתר בקלות ברגע שמוצאים את הבעיה ומשנים את המצב בהתאם.  

מתי אתם הולכים לישון?

בשנים האחרונות כבר הבינו שלא רק מספר השעות שאנחנו ישנים היא חשובה אלא גם מתי אנחנו הולכים לישון ומתי מתעוררים. יש הבדל בין שינה בטווח שעות ::003:00-10 בבוקר לבין 22:00-5:00.

מבחינה פיזיולוגית ישנן שעות שרק במהלך הלילה מופרשים הורמונים מיוחדים שעוזרים בבניה ובשיקום הגוף שלנו. השינה בטווח השעות 22-5 היא הרבה יותר איכותית והבן אדם, לרוב, ידווח שהוא ישן טוב יותר והתעורר ערני.

מה עושים אחרי שאיתרנו את הבעיה?

הנה מספר דברים פשוטים שאפשר לעשות כבר עכשיו:

כדי להימנע מהתעוררות בלילות ממליץ יובל בלייר להקפיד על תזונה נכונה, להמעיט בארוחות סמוך לשעות השינה: יש להקפיד על ארוחה קלה ומזינה, ללא חלבון מהחי, שהוא קשה יותר לעיכול. בזמן השינה הגוף צריך להיות נינוח, ובמידה והקיבה עסוקה בעיכול, השינה לא תהיה טובה.

בנוסף, כדאי להימנע ממסכים (טלוויזיה, מחשב, טלפון) לפחות שעה לפני השינה וכמו כן, להוציא את המכשירים האלה מחדר השינה. לקבל הודעה ב 2:00 בלילה מעירה אותנו ופגעת בשינה.  

במידה ואתם עושים פעילות גופנית, מומלץ לבצע אותה בשעות הבוקר או בשעות הערב המוקדמות. לגוף לוקח זמן להתאושש ולהתרגע מהפעילות הגופנית, לעיתים אפילו מספר שעות. אדם שרץ וחוזר הביתה ב 21:00 בערב מהאימון, גם בשעה 23:00 (שעה שכבר אמורים לישון בה) הגוף עדיין יהיה בסטרס מסוים מהאימון.


Like it? Share with your friends!

1
שיווקי תוכן

0 תגובות

האימייל לא יוצג באתר.