0

כל אחד מכיר את המסמכים הרשמיים שנחתמים על ידי אנשי מקצוע גם בחתימת יד וגם בחותמת מקצועית. מי שצריך את המסמכים האלה ויסתכל עליהם או יעשה בהם שימוש חייב לראות את החותמת ולהבין בבירור מי חתם עליה ולאיזה צורך. יחד עם זאת, בעידן הדיגיטלי של רשת האינטרנט הרבה מאד מהמסכים הרשמיים שאנשים עושים בהם שימוש עברו באופן רשמי ומוסדר לתצוגה דיגיטלית, הן על מנת לחסוך את הצורך בהגעה לאנשי המקצוע והן על מנת לפטור אנשים מההכרח להדפיס מסמכים כמו מרשמים של רופאים. מכאן שעדיין יש אנשי מקצוע שצריכים לעשות שימוש בחלק מהמסמכים שלהם בחותמות פיזיות רגילות על אף שלל המסמכים שהם מספקים בצורה מקוונת. אתר האינטרנט של עדן חותמות מציע אינספור סוגים של חותמות שיתאימו לכל צורך ולכל איש מקצוע.

מי עדיין משתמש בחותמות פיזיות?

יש לא מעט אנשי מקצוע שמחויבים בהפקת מסמכים פיזיים וחתומים ביד ובחותמת רשמית ומקצועית. בחותמת זו יופיעו פרטים מקצועיים אודות אותו איש מקצוע – שם מלא, תפקיד מדויק (כולל התמחות במקרים של עורכי דין ורופאים) ומספר חבר שלהם בלשכה הרשמית והמרכזית שמאגדת את אותם אנשי מקצוע מהתחום הספציפי. חותמת רופא למשל תכלול את כל הפרטים האלה אך לרופא תהיה בחירה לא מעטה בנוגע לתצורה של החותמת, לצבע של הכיתוב, לצורה עצמה ואפילו לתופסות שונות שיש לו עניין שיופיעו בחתימה. מצד אחד יש את הפרטים שאיש המקצוע מחויב לדאוג שיופיעו בחותמת ומצד שני יש לו מרחב פעולה לתוספות שהוא מעוניין בהן. דבר נוסף ולא פחות חשוב שקל להבין כעת הוא שכל חותמת בעצם מיוצרת באופן אישי ובהתאמה אישית עבור כל אדם שצריך חותמת ואי אפשר לקנות חותמת גנרית ולעשות בה שימוש רשמי ומקצועי. חובה לוודא שחותמת שמזמינים אישית כוללת את כל הפרטים הדרושים וחשוב עוד יותר לוודא שהיא תקינה וברורה לפני שמתחילים לעשות בה שימוש עם לקוחות.

חותמת ידנית או דיגיטלית?

אנשי מקצוע מקבלים את ההנחיות הרשמיות שלהם מהממונים עליהם בנוגע לסיטואציות שבהן חובה לספק מסמך פיזי עם חתימה וחותמת ומתי אפשר לפטור את הלקוח מהגעה או הדפסה ולספק לו מסמך דיגיטלי מקוון. הם יוכלו להנחות את הלקוחות וללא ספק שימוש במסמכים הדיגיטליים המקוונים גם חוסכת לא מעט זמן מאנשי המקצוע בעצמם. יכול מאד להיות שבעתיד הנראה לעין יהיו עוד שירותים או מסמכים שיעברו לתצורה דיגיטלית, כתלות בחשיבות שלהם או במצבים שבהם הם מונפקים ונדרשים להצגה. וכמובן שיהיו גם לא מעט מסמכים וחתימות שתמיד יידרשו באופן פיזי ואי אפשר יהיה בכלל לספק אותם באופן דיגיטלי בשל המורכבות או החשיבות שלהם ומכאן הצורך שתמיד יהיה בחותמות פיזיות.


Like it? Share with your friends!

0
שיווקי תוכן